دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 29652

معاون مركز سلامت محیط و كار گفت: مواد غذایی باید در دمای زیر 4 درجه و یا بالای 64 درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند.

سلامت نیوز : معاون مركز سلامت محیط و كار گفت: مواد غذایی باید در دمای زیر 4 درجه و یا بالای 64  درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند.
مهندس غلامی ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به اهمیت نحوه نگهداری مواد غذایی پخته شده، در صورت رعایت نشدن نحوه نگهداری، این مواد،‌ باعث مسمومیت غذایی می‌شود.
وی در ادامه گفت: با توجه به دستور سازمان بهداشت جهانی كه در آن به عنوان «قانون طلایی» یاد می‌شود، لزوم نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای زیر 4 درجه سانتی‌گراد و بالای 64 درجه سانتی‌گراد ضروری است. زیرا اگر غذای پخته شده در منطقه خطر (زیر 4 درجه و بالای 64 درجه سانتی‌گراد) بیش از 2 ساعت قرار بگیرد، سریعاً فاسد می‌شود.
وی با توجه به شروع فصل گرما و آغاز مسافرت‌های تابستانی، به هموطنان توصیه كرد: در هنگام مسافرت بهداشت فردی را رعایت كرده و از حمل مواد غذایی پخته شده با خود در طی سفر جداً خودداری نمایند.
وی در ادامه گفت: در مسافرت از مراكزی خرید شود كه مواد غذایی را در یخچال‌ها، نگهداری می‌كنند و باید توجه كنند كه  فروشنده‌ها نیز بهداشت فردی را رعایت كرده باشند.
معاون مركز سلامت محیط و كار به هم‌وطنان توصیه كرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شماره تلفن 09678 ستاد فوریت سلامت محیط و كار تماس بگیرند تا به تماس آنان رسیدگی ‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha