رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در موج اول بیشتر افراد بالای ۶۰ سال درگیر می‌شدند و علائم آن بیشتر تب، بی حالی، ضعف و مشکلات تنفسی بود ولی در موج دوم تعداد مبتلایان جوان و نوجوان با سرعت در حال افزایش است و علایم نیز به مشکلات گوارشی، عصبی و مغزی تغییر کرده است.

علائم کرونا به مشکلات گوارشی، عصبی و مغزی تغییر کرده است

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در موج اول بیشتر افراد بالای ۶۰ سال درگیر می‌شدند و علائم آن بیشتر تب، بی حالی، ضعف و مشکلات تنفسی بود ولی در موج دوم تعداد مبتلایان جوان و نوجوان با سرعت در حال افزایش است و علایم نیز به مشکلات گوارشی، عصبی و مغزی تغییر کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسین کریم روز یکشنبه ۲۲ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موج دوم کرونا که جامعه را درگیر کرده سنگین‌تر و متفاوت‌تر از موج اول است، اظهار کرد: در موج اول شیوع این ویروس که از اوایل اسفندماه آغاز شد توانستیم در بازه دو ماهه تا حدی زیادی کرونا را مهار کنیم.


 وی ادامه داد: متاسفانه طی سه هفته اخیر با از سرگیری مجدد فعالیت‌ها و بازگشایی واحدهای صنفی و عادی سازی امور و کاهش حساسیت مردم شاهد تغییر شرایط قبلی و افزایش ناگهانی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان هستیم.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مردم هشدارها مبتنی بر عادی نبودن شرایط را جدی نمی‌گیرند که همین سرعت در شیوع این بیماری را افزایش داده است.


وی توضیح داد: با آغاز موج دوم کرونا وضعیت بسیاری از استان‌ها از جمله خوزستان که در موج اول سفید بود به سرعت قرمز و خطرناک شد.
این مسئول اضافه کرد: استان البرز در حال حاضر در شرایط هشدار قرار دارد و اگر مردم رعایت نکنند در چشم به هم زدنی به مرحله قرمز می‌رسیم.
وی با اشاره به برخی تفاوت‌های موج اول با دوم کرونا توضیح داد: در موج اول بیشتر افراد بالای ۶۰ سال درگیر می‌شدند و علائم آن بیشتر تب، بی حالی، ضعف و مشکلات تنفسی بود ولی در موج دوم تعداد مبتلایان جوان و نوجوان با سرعت در حال افزایش است و علایم نیز به مشکلات گوارشی، عصبی و مغزی تغییر کرده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طی چند روز گذشته یک نوجوان ۱۳ ساله بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده که این به آن معناست که فرضیه های قبلی نسبت به اینکه این ویروس کودکان و نوجوانان را درگیر نمی‌کند درست نبوده است.


کریم اضافه کرد: با کنترل موج اول کرونا به روزهایی رسیده بودیم که تعداد بیماران بستری شده به کمتر از ۷۰ نفر رسیده بوده ولی طی سه هفته اخیر ۵۳۰ تخت بیمارستانی استان با بیماران کرونایی اشغال شده است و این نشان دهنده سرعت بالای شیوع و ابتلا به این بیماری است.


وی افزود: در مجموع هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در استان تدارک دیده شده  که بیش از نیمی از آنها پر شده و بدیهی است اگر رعایت نکنیم به زودی همه هزار تخت پر می‌شود و آن زمان است که به وضعیت بحرانی می‌رسیم.


وی ادامه داد: با سرعتی که شیوع ویروس کرونا پیدا کرده واقعا معلوم نیست تخت‌های خالی باقی مانده در چه بازه زمانی پر شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر بیشتر تخت‌های  بیمارستان‌های امام علی(ع)، کوثر و امام حسین(ع) به بیماران کرونایی اختصاص داده شده تا بتوانیم به سرعت به بیماران خدمات مطلوبی ارائه دهیم.


این مسئول توضیح داد: علاوه بر این، دستور ایجاد بیمارستان صحرایی و تجهیز نقاهتگاه‌های البرز هم صادر شده تا در صورت سرریز بیماران کرونایی بتوانیم در این فضاها به آنها خدمات ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha