یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 296549

بسیاری از مردم در طول زندگی خود از سردرد رنج می‌برند. فیزیوتراپی با تكنیك‌هایی همچون ماساژ، درمان‌های دستی و متحرك‌سازی مفاصل، تحریكات الكتریكی، گرمادرمانی، سرمادرمانی، لیزردرمانی و استفاده از اولتراسوند، عملكرد طبیعی را به آن برمی‌گردانند.

سردرد هم با فیزیوتراپی درمان می‌شود

سلامت نیوز:بسیاری از مردم در طول زندگی خود از سردرد رنج می‌برند. فیزیوتراپی با تكنیك‌هایی همچون ماساژ، درمان‌های دستی و متحرك‌سازی مفاصل، تحریكات الكتریكی، گرمادرمانی، سرمادرمانی، لیزردرمانی و استفاده از اولتراسوند، عملكرد طبیعی را به آن برمی‌گردانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،سردرد نتیجه مجموعه‌ای از اختلالات است كه فیزیوتراپی می‌تواند به رفع آنها كمك كند. فیزیوتراپیست بعد از مشخص ‌شدن علت سردرد، برخی از این تكنیك‌ها را برای درمان سردرد شما انتخاب خواهد كرد. او به شما تمرینات درمانی را پیشنهاد و با توصیه‌هایی وضعیت‌های غلط روزمره شما را اصلاح می‌كند. این توصیه‌ها شامل تغییر در محل كار شما یا تغییر اسباب منزل شما می‌شود. 

اكثر قریب به اتفاق سردردها شامل موارد زیر است:سردردهای استرسی كه اغلب به صورت فشار یا كشیدگی بیان می‌شود و ممكن است به صورت یك بند سفت بسته‌شده دور پیشانی احساس شود.سردردهای میگرنی كه نسبت به سردردهای استرسی شدت بیشتری دارد و بیمار آن را در یك طرف سر و به صورت ضربانی احساس می‌كند.

گاهی ممكن است دردهای میگرنی با تحریكات بینایی مانند نور شدید و بوی تند بروز یابد و با علائمی همچون كاهش اشتها، تهوع و سرگیجه همراه شود.سردردهای با منشاء ستون فقرات گردنی نوع سوم سردردها هستند كه در پی بروز فشار روی عضلات ناحیه گردن یا تخریب دیسك و مفاصل این ناحیه ایجاد می‌شوند.

وضعیت‌های نشستن و خوابیدن بد خصوصا در فعالیت‌های شغلی، تصادفات رانندگی و بیماری‌های خاص می‌توانند منشأ این سردردها باشند.نوع چهارم، سردردهای سینوسی هستند كه بسیار شدید بوده و معمولا دور چشم‌ها، پیشانی، روی گونه‌ها، سقف دهان و دندان‌ها احساس می‌شوند. ترشحات بیش از حد بینی، تب و لرز و عموما احساس بیماری از نشانه‌های درگیری سینوس‌هاست. تورم اطراف چشم‌ها، گلودرد، گوش درد، گاهی خونریزی از بینی و بوی بد تنفس می‌تواند ما را به تشخیص سینوزیت نزدیك كند.

فیزیوتراپیست‌ها همچنین انتخاب‌هایی برای درمان سینوس‌ها دارند. نور درمانی و لیزردرمانی، درمان با اولتراسوند و تحریكات الكتریكی مثل جریان‌های تداخلی از روش‌های مؤثر در فیزیوتراپی است. وارد كردن ضدالتهاب‌هایی مثل هیدروكورتیزون با كمك اولتراسوند كه به آن فونوفورزیس گویند یا وارد كردن این دارو با كمك تحریكات الكتریكی گالوانیك كه یونتوفورزیس نامیده می‌شود از روش‌های جالب توجه است.

استفاده همزمان دو یا سه روش فیزیوتراپی نتایج فوق‌العاده‌ای را در پی خواهد داشت كه البته این ثمربخشی به مرحله حاد یا مزمن ‌بودن سینوزیت، میزان همكاری بیمار از قبیل استفاده‌ نكردن از سیگار، قرار نگرفتن در هوای آلوده و توجه به توصیه‌های درمانی و از همه مهم‌تر مراجعه به‌موقع و زودهنگام هم بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha