عضلات بین‌دنده‌ای بافت‌هایی هستند كه بین دنده‌ها قرار دارند و باعث اتصال دنده‌ها به یكدیگر ‌می‌شوند. از طرفی هم باعث كمك به حفظ تعادل و ثبات بدن و حتی كمك به تنفس‌ می‌شوند.

درمان ساده و كم‌هزینه اسپاسم و درد دنده‌ها

سلامت نیوز:عضلات بین‌دنده‌ای بافت‌هایی هستند كه بین دنده‌ها قرار دارند و باعث اتصال دنده‌ها به یكدیگر ‌می‌شوند. از طرفی هم باعث كمك به حفظ تعادل و ثبات بدن و حتی كمك به تنفس‌ می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، این كشش و اسپاسم عضلات در پی كشیده شدن، ضربه یا حتی پارگی عضلات بین‌‌دنده‌ای رخ می‌دهد كه می‌تواند درد شدید و اختلال در تنفس را به‌دنبال داشته باشد.دلیل اسپاسم عضلات بین‌دنده‌ای می‌تواند انجام كارهایی باشد كه در وضعیت نامناسب انجام می‌شود یا پرداختن به ورزش‌هایی كه به عضلات قفسه سینه فشار وارد می‌كند.

بیماری دیسك در ناحیه پشت یا اصطلاحا توراكس می‌تواند درد، سوزش یا بی‌حسی در ناحیه دنده‌ها را ایجاد كند. برخی فعالیت‌ها كه باعث این كشش و اسپاسم عضلات بین‌دنده‌ای می‌شود، عبارتند از كشش بر اثر فعالیت‌هایی مشابه رنگ‌كردن سقف، بلندكردن توأم با پیچیدن بدن، سرفه و عطسه، ورزش‌هایی مشابه گلف و تنیس، افتادن و وارد شدن ضربه.

 علائم اسپاسم عضلات بین‌دنده‌ای

درد شدید: این درد می‌تواند به شکل ناگهانی و پیش‌رونده باشد كه با مرور زمان‌ و با پیچیدن كمر، كش‌آمدن بدن، سرفه و عطسه تشدید شود.سوزش: در‌ محل كشش عضله مدنظر، فرد حس سوزش به‌خصوص با لمس دارد. اختلال در تنفس: به علت درد شدید منتشر شده در قفسه سینه یا حتی درد به صورت نقطه‌ای در یك محل خاص، فرد قادر به تنفس راحت نیست.تورم: عضله آسیب‌دیده و كش‌آمده، دچار التهاب و تورم موضعی می‌شود. 

روش‌های درمان

استفاده از داروهای ضدالتهاب خوراكی و موضعیكمپرس سرد یا گرمورزش‌درمانیانجام لیزرهای با توان بالاتزریق در محل درد یا بلوك عصب بین‌دنده‌ایارائه راهكارهای درمانی پس از معاینه دقیق بیمار در كلینیك درد انجام می‌شود و در مواردی كه علت درد مشكوك است، شاید انجام آزمایش‌های تشخیصی پیشنهاد شود.

تزریق یا بلوك عصب در بیماران مبتلا به درد شدید یا مقاوم به درمان در اتاق عمل كلینیك درد تحت نمایشگر سونوگرافی یا فلوروسكوپ روش موثری در درمان این درد است. بی‌شك مراجعه در مراحل ابتدایی درمان را ساده‌تر و كم‌هزینه‌تر می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha