دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 29656
سلامت نیوز : رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران گفت: انجام ورزش‌های سبك در حل شدن لخته‌های خون شریانی قلب برای ممانعت از سكته‌ها نقش موثر دارد.

لطفعلی پوركاظمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: انجام ورزش‌های ملایم طبق آمارهای جهانی نه تنها قادر است انواع دردهای قلبی پایدار و غیر پایدار را تسكین و كاهش دهد بلكه قادر است سبب حل شدن لخته‌های داخل خون شریانی قلب شده و از بروز سكته‌های بعدی ممانعت به عمل آورد.

وی افزود: ورزش‌های سبك مانع از رسوب پلاك‌های چربی در داخل عروق كرونر قلب یا عروق سایر نقاط بدن شده و در پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی برای افراد در مرور زمان و نیز كسانی كه یك بار به انفاركتوس (حمله قلبی است به دلیل مرگ سلول‌های عضلانی قلب در اثر كاهش یا توقف جریان خون سرخرگ‌های قلب) مبتلا شده‌اند نقش موثری دارد.

پوركاظمی تصریح كرد: ورزش‌های سبك مانند پیاده‌روی می‌تواند ضربان قلب ورزش‌كننده را كاهش دهد، مفهوم آن این است كه چون یكی از مشخصه‌های مصرف انرژی توسط قلب بستگی به تعداد ضربان قلب دارد پس با انقباض كمتر قلب در دقیقه، قلب كمتر كار می‌كند و به این ترتیب كار قلب هنگام ورزش زیاد و در طی استراحت كاهش می‌یابد كه برای قلب سودمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha