سلامت نیوز : انتایج یك مطالعه تایید كرد مردان متاهل نباید پیش از همسرانشان بازنشسته شوند چون اغلب به دلیل افزایش سن در شرایط جسمی مناسبی نیستند و تنها بودن آنها در خانه می‌تواند خطرناك باشد.

به گزارش ایسنا، در حالی كه زنان شاغل و متاهل چند سال پس از بازنشستگی از نظر جسمی و روانی وضعیت مطلوب‌تری پیدا می‌كنند در مورد مردان متاهل درست عكس این وضعیت اتفاق می‌افتد و مردان هرچه بیشتر بیكار باشند، وضعیت جسمی‌شان بیشتر تحلیل می‌رود اما اگر همسران آنها پس از بازنشستگی در خانه و در كنارشان باشند این تاثیر تاحد زیادی كاهش پیدا می‌كند و مردان در كنار همسرانشان كمتر آسیب فیزیكی می‌بینند.

به گزارش روزنامه تلگراف، كارشناسان دانشگاه میسوری در آمریكا در این باره خاطرنشان كردند: این ارتباط در واقع به دیدگاه مردان مربوط می‌شود. به بیان دیگر مردان معتقدند كه برای بهبود شرایط سلامتی‌شان باید یك همسر خوب در كنار آنها باشد و از آنها مراقبت كند.

این كارشناسان كه نتایج مطالعات خود را در نشست سالانه انجمن آمریكایی پیری شناسی ارائه كرده‌اند، یادآور شدند: آماده سازی برای تغییرات در الگوی زندگی و سلامت می‌تواند دوران بازنشستگی بهتر و شادتری را برای زوج‌های سالمند بوجود آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha