تحقیق جدید نشان می دهد انجام ۱۲ هفته کشش منفعلی آسان با اتساع عروق خونی و کاهش سفتی شان، به بهبود جریان خون کمک می کند.

حرکت کششی پاها به پیشگیری از بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند

سلامت نیوز:تحقیق جدید نشان می دهد انجام ۱۲ هفته کشش منفعلی آسان با اتساع عروق خونی و کاهش سفتی شان، به بهبود جریان خون کمک می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کشش منفعل با کشش فعال متفاوت است، بطوریکه کشش منفعل شامل یک نیروی خارجی مثل یک فرد دیگر یا نیروی جادبه زمین است درحالیکه کشش فعال توسط خود فرد انجام می‌شود. تغییرات ناشی از کشش در عروق خونی می‌تواند در بیماری‌های نظیر بیماری قلبی تأثیرگذار باشد.


محققان دانشگاه میلان ۳۹ شرکت کننده سالم را به دو گروه تقسیم کردند. گروه کنترل هیچ تمرین کششی انجام ندادند. گروه آزمایشی ۵ بار در هفته و به مدت ۱۲ هفته حرکت کششی پا را انجام دادند.


محققان تاثیر حرکت کششی منفعل را بر روی جریان خون پاها و دست‌ها ارزیابی کردند. انها دریافتند جریان خون در شریان‌های پاها و دست‌ها افزایش یافت و با گشادشدن عروق خون، از حالت سفتی درآمدند.


این تغییرات دارای مفاهیمی برای بیماری‌های نظیر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت است چراکه مشخصه تمامی این بیماری‌ها، تغییر در کنترل جریان خون به دلیل اختلال در سیستم عروقی است.


همچنین محققان توصیه می‌کنند حرکت کشش پا در طول مدت بستری بودن در بیمارستان یا بعد از عمل جراحی برای حفظ سلامت عروق بسیار مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha