دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 296578

یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات دانشمندان سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ویروس کرونا از طریق گوش انسان منتقل نمی‌شود.

ویروس کرونا از طریق گوش انسان منتقل نمی‌شود

سلامت نیوز:یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات دانشمندان سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ویروس کرونا از طریق گوش انسان منتقل نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حمید سوری اپیدمیولوژیست اظهار کرد: در حال حاضر  براساس آخرین تحقیقات و مطالعات انجام گرفته توسط دانشمندان سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا از طریق گوش وارد بدن انسان نمی شود و  بیماری و انتشار آلودگی از طریق گوش امکان پذیر نیست.


او ادامه داد: بر اساس آخرین یافته های کارشناسان  ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی و بزاق دهان،  بینی و چشم انسان می تواند از فرد آلوده به دیگران منتقل شود به همین دلیل طبق آخرین دستور العمل سازمان جهانی بهداشت  استفاده از ماسک  برای تمام مردم  به ویژه  گروه های پر خطر  در هنگام تردد در مراکز شلوغ و پرتراکم، مکان های مسقف و مناطقی که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آن محل‌ها وجود ندارد کاملا ضروری است.


 آب انتقال دهنده ویروس کرونا نیستسوری بیان کرد: بر اساس آخرین نتایج مطالعات دانشمندان  ویروس کرونا از طریق گیاهان و آب به دیگران منتقل نمی شود. 
او تاکید کرد: تعطیلی استخرها به دلیل کاهش فاصله گذاری اجتماعی در یک فضای بسته است و اینگونه مکان ها  خطر انتقال ویروس کرونا را از افراد حامل این بیماری به افراد سالم به شدت افزایش می دهند.

 یاد آوری کرد: امروزه بهترین راه مقابله با بیماری کرونا شستن مکرر دست ها با آب و صابون و پرهیز از لمس صورت به دلیل آلودگی احتمالی و پیشگیری از بروز بیماری کرونا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha