معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از بررسی ظرفیت و توان بیمارستان های دانشگاهی که به بیماران کرونا خدمات می دهند خبر داد.

ارزیابی توان بیمارستان های کرونایی/توزیع بیماران بر اساس امکانات

سلامت نیوز:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از بررسی ظرفیت و توان بیمارستان های دانشگاهی که به بیماران کرونا خدمات می دهند خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،سید فرشاد علامه ، خواستار حفظ وحدت رویه بیمارستان های دانشگاهی در نحوه پذیرش بیماران کرونایی و غیر کرونایی شد و افزود: در ادامه مسیر بحران کووید ۱۹ متأسفانه با موج جدیدی مواجه شدیم که متخصصین و اپیدمیولوژیست ها نظرات متفاوتی نسبت به آن دارند.


وی با اشاره به افزایش موارد ابتلای کادر درمان به کرونا و روند رو به رشد آمار بیماران کرونایی و کمبود تخت های ویژه و تجهیزات مورد نیاز، اظهار داشت: این مشکلات باعث شده در شرایط سختی به سر ببریم.


علامه ادامه داد: لازم و ضروری است با استناد به تجربیات موج اول بیماری، توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، سیاست یکپارچه و هماهنگ برای مدیریت بهتر موج جدید کرونا در حوزه درمان داشته باشیم.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: البته برای کاستن از بار سنگین خدمات در بیمارستان های دانشگاهی، بیمارستان های غیر دانشگاهی نیز مشغول ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند.


وی گفت: با کمک تیمی از مدیران و کارشناسان معاونت درمان بر اساس اطلاعات تخت ها و نیروهای مراکز درمانی، حداکثر امکان افزایش ظرفیت هر یک از مراکز خدمت دهنده به بیماران کرونا را استخراج کرده ایم تا پس از بررسی نهایی، بالاترین توان هر بیمارستان برای بستری بیماران کووید ۱۹ مشخص و بر این اساس توزیع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاه متناسب با ظرفیت ‌های اعلام شده انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha