یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای سیاست‌های جمعیتی اظهار کرد: یکی از این زمینه‌ها پوشش کامل بیمه‌ای داروهای ناباروری است تا خانواده‌ها دغدغه مالی نداشته باشند.

فتحی: داروهای ناباروری تحت پوشش کامل بیمه قرار گیرد

سلامت نیوز:یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای سیاست‌های جمعیتی اظهار کرد: یکی از این زمینه‌ها پوشش کامل بیمه‌ای داروهای ناباروری است تا خانواده‌ها دغدغه مالی نداشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محسن فتحی یکی از اولویت‌های کمیسیون بهداشت و درمان را اجرای سیاست‌های جمعیتی دانست و گفت: یکی از کمیته‌های کمیسیون بهداشت و درمان با محوریت اجرای سیاست‌های جمعیتی تشکیل شده است. مقام معظم رهبری بر اجرای این سیاست‌ها تاکید داشته و یکی از دغدغه‌های ایشان است. ما هم در کمیسیون بهداشت کمیته جمعیتی را شکل خواهیم داد تا بتوانیم اسناد بالادستی را اجرا کنیم چون کشور ما در آینده به جمعیت جوان نیاز دارد.


وی تسهیل روند در اجرای سیاست‌های جمعیتی را ضروری خواند و توضیح داد: باید مشوق‌هایی برای فرزندآوری خانواده‌ها تعیین شود؛ از سوی دیگر باید بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های ناتوان در باروری فراهم کرد تا آنها از نظر مسائل مالی دغدغه نداشته باشند که از جمله آن پوشش کامل بیمه‌ای داروهای ناباروری است.


این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر داروهای درمان ناباروری با برندهای ایرانی تحت پوشش بیمه قرار دارند و برندهای خارجی ذیل بیمه قرار نمی‌گیرند؛ بلکه مابه‌التفاوت آن با داروهای ایرانی پرداخت می‌شود. باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که داروهای ناباروری ۹۰ درصد تحت پوشش قرار گیرند که در حال حاضر این پوشش ۷۰ درصد است نتیجه آنکه باز هم باید خانواده‌ها مبالغی را پرداخت کنند.


فتحی همچنین اظهار کرد: باید فکری درباره‌ی مسائل مالی در پرداخت‌های آزمایشگاهی و حق‌الزحمه پزشکان هم کرد تا خانواده‌ها برای درمان ناباروری در این زمینه هم مشکل مالی نداشته باشند؛ این به فراهم شدن زیرساخت‌هایی نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha