دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 296591

یكی از نگرانی‌های روزهای اخیر، موارد بالای ابتلا به كووید-19 و گسترش این بیماری است. تلاش‌های زیادی برای درمان مبتلایان صورت گرفته، راهكارهای مختلفی پیشنهاد شده و روش‌های مختلفی برای مصون ماندن بیماران مبتلا به آسم در برابر كروناویروس پیشنهاد شده است.

مبتلایان به آسم با طب سنتی كرونا نمی‌گیرند!

سلامت نیوز:یكی از نگرانی‌های روزهای اخیر، موارد بالای ابتلا به كووید-19 و گسترش این بیماری است. تلاش‌های زیادی برای درمان مبتلایان صورت گرفته، راهكارهای مختلفی پیشنهاد شده و روش‌های مختلفی برای مصون ماندن بیماران مبتلا به آسم در برابر كروناویروس پیشنهاد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اما آنچه در این میان بازتاب گسترده‌ای داشته است نحوه مقابله بیماران مبتلا به آسم با كووید-19 و ایمنی در برابر آلودگی نسبت به آن با استفاده از طب سنتی است؛ ادعایی كه این روزها از جانب برخی افراد در فضای مجازی مطرح شده است. اما آنچه باید مورد توجه قرار داد این است كه بسیاری افراد مدعی و ارائه‌دهنده این راهكارها، متخصص طب سنتی نبوده و تنها با شركت در دوره آموزشی كوتاهی خود را در جایگاه ارائه درمان می‌بینند.

برخی از این افراد حتی تحصیلات دانشگاهی هم ندارند.از طرفی استفاده از گیاهان مانع آلودگی با عفونت كروناویروس نمی‌شود و تنها با اكتفا به این گیاهان نمی‌توان آلودگی با ویروس مذكور را درمان كرد. به‌ طور یقین متخصصان طب سنتی نیز توصیه به استفاده خودسرانه از گیاهان نمی‌كنند و حتما پیروی از پروتكل‌های پیشگیری و درمانی مشخص‌شده را به افراد پیشنهاد می‌دهند.

در این میان مطرح کردن یك سری ادعاهای نادرست از عده‌ای افراد غیرمتخصص اذهان عمومی را به سمت و سویی برده كه به اشتباه تصور می‌كنند تنها با مصرف یك گیاه یا فرآورده آن می‌توانند مانع ابتلای خود و سایر بیماران مبتلا به آسم به كرونا ویروس شوند و اگر آلوده شدند درمان با همان یك گیاه كافی است؛ تصوری كه از اساس نادرست است.

این‌گونه پیام‌ها باعث گمراه كردن عموم مردم از مسیر اصلی پیشگیری و درمان می‌شود و لذا به تمامی هموطنان توصیه می‌گردد از هرگونه اقدام خودسرانه در مسیر پیشگیری از ابتلا به كووید-19 یا درمان آن بپرهیزند و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی را سرلوحه خود قرار داده و در موارد نیاز به پزشكمراجعه‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha