دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 296592

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصونیت در برابر بیماری کووید-۱۹ طی چند ماه از بین می‌رود.

مصونیت در برابر کووید-۱۹ طولانی مدت نیست

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصونیت در برابر بیماری کووید-۱۹ طی چند ماه از بین می‌رود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی ها حاکی از آن است که مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ مصونیت در برابر این بیماری را پس از چند ماه از دست می دهند و برهمین اساس احتمال آلوده شدن مجدد فرد به کروناویروس وجود دارد. این یافته می‌تواند امیدها را نسبت به ایجاد مصونیت جمعی یا حتی تاثیر واکسن‌های آینده در مهار بیماری کاهش دهد.


مطالعه انجام شده در انگلیس نشان داد ۶۰ درصد از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ سطح آنتی بادی لازم برای مقاومت در برابر عفونت‌های آینده را در مدت دو هفته از زمان بروز اولین علائم حفظ می‌کنند. هرچند، این تعداد پس از گذشت سه ماه به ۱۷ درصد کاهش پیدا می‌کند.


محققان انگلیسی اظهار داشتند: یافته های بدست آمده رد کننده مفهوم مصونیت جمعی است که بر اساس آن برخی بر این باورند که عموم مردم را می توان از طریق قرار دادن در معرض این ویروس مقاوم ساخت.


به گفته محققان، آنچه در رابطه با کروناویروس ها می دانیم این است که افراد غالبا مجدد به این ویروس آلوده می شوند. همچنین مصونیت افراد در برابر این بیماری برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا نمی کند.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت، نتایج این مطالعه تایید کننده یافته هایی است که پیش از این در چین انجام گرفته است. در آن بررسی محققان چینی به مطالعه روی ۳۷ بیمار با علائم کووید-۱۹ و ۳۷ ناقل خاموش پرداخته و دریافتند که وجود آنتی بادی IgG در بدن این بیماران در مدت دو تا سه هفته کاهش ناگهانی داشته است. میانگین کاهش در هر دو گروه بیماران بیش از ۷۰ درصد بوده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha