آنطور که معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار داده، اکنون ظرفیت نصب شده تولید ماسک سه لایه و ماسک N۹۵ در کشور به بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد در روز رسیده است.

افزایش ظرفیت روزانه تولید ماسک به ۶.۵ میلیون عدد

سلامت نیوز: آنطور که معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار داده، اکنون ظرفیت نصب شده تولید ماسک سه لایه و ماسک N۹۵ در کشور به بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد در روز رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،«مهدی صادقی نیارکی» امروز (دوشنبه) افزود: این ظرفیت نصب شده شامل تولید بیش از ۶ میلیون ماسک سه لایه و ۵۰۰ هزار عدد ماسک N۹۵ در روز است.


معاون امور صنایع وزارت صنعت بیان داشت: در زمینه ماسک N۹۵ حتی مازاد تولید داشتیم و تا چندی پیش مازاد آن صادر می‌شد، اما اکنون صادرات آن ممنوع شده است.


 تنها در یک مورد معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اعلام کرد که از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون روزانه چهار میلیون ماسک توسط واحدهای صنعتی وابسته به این نهاد تولید شده و در قالب بسته‌های معیشتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.


به گفته صادقی نیارکی، در تولید الکل، لباس‌های پرستاری و انواع شوینده‌ها نیز هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد و در بیشتر زمینه‌ها مازاد تولید داریم.
مطابق آمارها امروز تولید انواع ماسک در کشور در مقایسه با نخستین روزهای شیوع کرونا در ابتدای اسفندماه، دست کم سه هزار درصد رشد داشته است.


در حالی که در آغازین روزهای اسفندماه پارسال، روزانه فقط ۲۰۰ هزار عدد ماسک در کشور تولید می‌شد، اما امروز حداقل ۵۰ واحد صنعتی روزانه بیش از ۶ میلیون عدد ماسک تولید می‌کنند و اگر آمار تولید گروه‌های جهادی، مردمی، بسیج، اصناف و نیروهای مسلح را به آن اضافه کنیم، با تیراژ تولید به مراتب بزرگتری مواجه هستیم.


دستاورد امروز نتیجه یک کار جهادی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است، به طوری که با جلوگیری از صادرات مواد اولیه مورد نیاز تولید ماسک (همزمان با روزهایی که خارجی‌ها به ما ماسک نمی فروختند)، همچنین فعال‌سازی واحدهای تولیدی زیادی که امکان تولید ماسک داشتند، تامین ماشین‌آلات مورد نیاز آنها، مهندسی معکوس و ایجاد خطوط جدید تولید ماسک، برقراری شیفت‌های جدید کاری در کارخانجات به منظور افزایش تولید، تسریع در ورود ماشین‌آلات مورد نیاز به کشور با هواپیما به جای کشتی و ترخیص آنها در کمترین زمان ممکن، این دستاورد حاصل شد.


اکنون و در شرایطی که استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی شلوغ و پر تردد الزامی شده و به دلیل لزوم تامین نیاز بازار داخل، بجز ماسک N۹۵ که در مقطعی صادرات آن اجازه داده شد، صادراتی انجام نمی‌شود.


این در حالی است که در خصوص مواد ضدعفونی‌کننده نیز به وفور در داروخانه‌ها و سایر مراکز یافت می‌شود و مشکل خاصی در تولید آنها وجود ندارد.
همچنین به گفته مسوولان وزارت صنعت، اگر الکل مورد نیاز تولید مواد ضدعفونی‌کننده از محل واردات باشد، تولیدکنندگان امکان صادرات دارند و این مهم به دلیل ارزآوری و همچنین کاهش نیافتن ذخایر الکل کشور اجازه داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha