دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 296598

تا امروز همیشه می شنیدیم که مصرف فست فود نوشابه های گازدار و موادقندی در کنار کم تحرکی، از عوامل چاقی و اضافه وزن کودکان است و امروز باید اضافه کنیم که در خانه ماندن و تابستان گرم و تمایل به مصرف نوشیدنی های شیرین و چرب ، استفاده زیاد از گوشی همراه و اینترنت به دلیل برگزاری کلاس های آنلاین و... داشتن تحرک را بیش از گذشته ضروری می کند و خانواده ها باید به این موضوع توجهویژه ای داشته باشند .

جلوگیری از چاقی کودکان در ایام کرونا

سلامت نیوز:تا امروز همیشه می شنیدیم که مصرف فست فود نوشابه های گازدار و موادقندی در کنار کم تحرکی، از عوامل چاقی و اضافه وزن کودکان است و امروز باید اضافه کنیم که در خانه ماندن و تابستان گرم و تمایل به مصرف نوشیدنی های شیرین و چرب ، استفاده زیاد  از گوشی همراه و اینترنت به دلیل برگزاری کلاس های آنلاین و... داشتن تحرک را بیش از گذشته ضروری می کند و خانواده ها باید به این موضوع توجهویژه ای داشته باشند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،علاوه بر همه این ها، متخصصان پزشکی و ورزشی براین نکته تاکید دارند که فعالیت بدنی کودکان باعث تقویت سیستم ایمنی آن ها می‌شود و کودک باید در طول روز 60 دقیقه فعالیت بدنی کافی داشته باشد . در ادامه به نکاتی برای توجه به فعالیت بدنی کودکان می پردازیم : از کودک بخواهید در انجام کارهای منزل به شما کمک کند.

آماده سازی مواد غذایی ، خرد و ریز کردن ،شست و شو و ضد عفونی کردن مواد غذایی از جمله کارهایی است که کودکان  با نظارت شما به خوبی از پس  انجام آن برمی‌آیند.  همراه کودک در طول روز ورزش  کنید  تا او هم به ادامه کار تشویق شود .

حرکاتی  که بیشتر عضلات  را درگیر می‌کند از بهترین تمرین های ورزشی است که توصیه می‌شود( مانند دویدن ، پریدن و...)   هنگامی که متوجه شدید کودک انگیزه ای برای بازی ندارد و نمی داند چگونه با وسایلش سرگرم شود، خودتان را شریک در بازی کنید و ایده های جدید برای جست و خیز به او بدهید . در این شرایط کمی شلوغ کاری و سر و صدا بهتر از یک جا نشستن و هیچ کاری نکردن است .

بهتر است با کنار گذاشتن مبلمان و لوازم فضا را برای تحرک بیشتر فراهم کنید . اگر در مجتمع های آپارتمانی زندگی می کنید، برنامه ای تنظیم کنید تا همه اعضای ساختمان بتوانند مدتی در محوطه ساختمان با رعایت نکات بهداشتی حضور داشته باشند و از آفتاب تابستان به ویژه برای کودکان در سن رشد استفاده کنند.   اگر چه کودکان ممکن است نتوانند احساسات خود را بیان کنند اما اضطراب و نگرانی بیماری کرونا آن‌ها را هم آزار می دهد بنابراین محیط خانه را شاد و از خوراکی های سالم استفاده کنید.

این زمان فرصت خوبی است تا بیشتر مایحتاج خودتان را در منزل تهیه کنید و با این شیوه به فرزندتان هم آموزش دهید . اگرچه زندگی آپارتمانی فضای خانه ها را کوچک کرده است اما می توانید  در حجم کم ، تنقلات سالم و دوست داشتنی برای کودکتان تهیه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha