دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 296600

بدن ما می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین را به طور همزمان جذب کند.به همین دلیل توصیه می‌شود حداقل ۲۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی وجود داشته باشد. مصرف این مقدار به شما کمک می‌کند در طول روز سرحال و از انرژی کافی برخوردار باشید.

نشانه‌های کمبود پروتئین

سلامت نیوز:بدن ما می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین را به طور همزمان جذب کند.به همین دلیل توصیه می‌شود حداقل ۲۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی وجود داشته باشد. مصرف این مقدار به شما کمک می‌کند در طول روز سرحال و از انرژی کافی برخوردار باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،علایمی وجود دارد که بدن به شما هشدار می دهد پروتئین بیشتری نیاز دارید، این علایم عبارت است از :

 عضله‌سازی ندارید

اگر ورزش عضله ساز انجام می دهید اما عضله شما زیاد نمی شود به احتمال زیاد پروتئین کافی مصرف نمی کنید. به یاد داشته باشید تا یک ساعت بعد از تمرین، بدن بیشترین آمادگی را برای جذب مواد غذایی دارد.بنابراین پس از یک تمرین سخت از یک میان وعده پروتئین‌دار استفاده کنید. 

تمایل به مصرف شکر و کربوهیدرات

وقتی وعده غذایی می‌خورید که فاقد پروتئین کافی است، به احتمال زیاد احساس نارضایتی می‌کنید و به سمت غذاهای چرب و شیرین می‌روید. پروتئین همه چیز را متعادل می‌کند. بنابراین در هر وعده غذایی حتماً به میزان کافی پروتئین مصرف کنید.

 پوست خشک

پروتئین ساختمان‌های مو، ناخن و پوست ما را تشکیل می‌دهد. اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، ممکن است موهای خشک و شکننده یا پوستی خشک پیدا کنید.

بعد از غذا خیلی زود گرسنه  می شوید

کربوهیدرات‌ها نسبت به پروتئین و چربی زمان هضم کمتری دارند. این بدان معناست که اگر کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید  و وعده‌های غذایی خود را با پروتئین و چربی بیشتری متعادل نکنید، در زمان کمی گرسنه خواهید شد . 

همیشه خسته‌اید

پروتئین باعث می‌شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید. کمبود آهن که به آنمی نیز معروف است، می‌تواند باعث خستگی شدید شود.برخی از غذاهای سرشار از آهن و پروتئین مانند لوبیا، گوشت گاو، جگرو مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهید. 

موی نازک

ریزش مو نشئت گرفته از رژیم‌های کم کالری و کم پروتئین است. اسیدهای آمینه نقش اصلی را در سلامت مو، پوست و ناخن‌ها ایفا می‌کند. اگر به هر دلیل میل به مصرف غذاهای گوشتی ندارید، حتماً منابع گیاهی حاوی پروتئین کامل را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha