سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: شیوع کرونا سبب کاهش اهدای خون شده، گرچه ذخایر خون خوب است، اما نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و اکنون زمان اهدای خون ایثارگرانه و مسئولانه است و هموطنان آن را فراموش نکنند و به نجات جان بیماران بشتابند.

اکنون زمان اهدای مسوولانه خون است

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: شیوع کرونا سبب کاهش اهدای خون شده، گرچه ذخایر خون خوب است، اما نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و اکنون زمان اهدای خون ایثارگرانه و مسئولانه است و هموطنان آن را فراموش نکنند و به نجات جان بیماران بشتابند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،بشیر حاجی بیگی روز دوشنبه افزود: اکنون با توجه به شیوع کرونا و کاهش میزان استقبال برای اهدای خون از همه گروه های خونی تقاضا می شود برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.


سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: کاهش اهدای خون با شیوع کرونا از اسفند سال گذشته شروع شد و به طور متوسط در اسفند ۳۵ درصد کاهش داشتیم و خرداد سال جاری نیز شاهد کاهش ۲۰ درصدی اهدای خون در کشور بودیم.


وی ادامه داد: در حالیکه که در برخی کشورها میزان اهدای خون حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و برای تامین خون به بحران رسیدند، اما در ایران با ایجاد پویش های مردمی و کمک های مومنانه و مسئولانه هموطنان، دچار کاهش جدی خون و فرآورده های آن و بحران در این زمینه نشدیم و با فعال سازی شبکه ملی خون رسان در دو ماه اخیر توانستیم جوابگوی نیازهای بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم.


حاجی بیگی تاکید کرد: اکنون نیاز به اهدای خون همه گروه های خونی بخصوص گروه های خونی منفی و AB مثبت احساس می شود زیرا ۱۰ درصد از مردم دارای گروه های خونی منفی هستند و هفت درصد از گروه خونی AB مثبت برخوردارند.


وی افزود: اکنون نیاز به خون، بیشتر در استان های بوشهر، گیلان، کرمانشاه، فارس، تهران، مازندران، سیستان و بلوچستان احساس می شود.
حاجی بیگی تاکید کرد: اهدا کنندگان خون و همین طور پلاسما اطمینان داشته باشند که انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان صورت می پذیرد و همه نکات ایمنی و بهداشتی رعایت می شود و مراکز انتقال و اهدای خون و تجهیزات این مراکز در کشور مرتب ضد عفونی و استریل می شوند.


سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه متولی تامین خون و فرآورده های خون در کشور سازمان انتقال است و خون مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی را تامین می کند، گفت: نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و مردم شریف کشور نباید به خاطر فضای روانی که در اثر ورود کرونا به ایران ایجاد شده اهدای خون را که تنها درمان بیماران نیازمند به خون است، فراموش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha