رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران با بیان اینکه میزان زباله‌های عفونی از زمان شیوع کرونا پنج برابر شده است، گفت: در تهران پیش از این ۲۰۰۰ تن زباله بیمارستانی جمع آوری می‌شد که در بحث کرونا این رقم به ۷۰۰۰ تن یعنی ۳.۵ برابر تناژ افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۳.۵ برابری زباله‌های عفونی در تهران پس از شیوع کرونا

سلامت نیوز:رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران با بیان اینکه میزان زباله‌های عفونی از زمان شیوع کرونا پنج برابر شده است، گفت: در تهران پیش از این ۲۰۰۰ تن زباله بیمارستانی جمع آوری می‌شد که در بحث کرونا این رقم به ۷۰۰۰ تن یعنی ۳.۵ برابر تناژ افزایش پیدا کرده است.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در حاشیه مراسم رونمایی از خودروهای جدید جمع‌آوری زباله که با حضور شهردار تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از شهرداری تهران درخصوص مدیریت پسماند و صیانت از سلامت آحاد شهروندان، گفت: مطالعه میدانی نشان می‌دهد که در حوزه مدیریت پسماند رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام شده به شکلی که پسماندها به عنوان کانونی برای شیوع بیماری‌های عفونی قلمداد نشده این در حالی است که در سایر بخش‌های دنیا یکی از کانون‌های شیوع انباشت پسماندها محسوب می‌شود.


وی ادامه داد: از سوی دیگر مدیریت خوب حوزه پسماند در شهر تهران موجب شده که قلیل ترین میزان ابتلا علیرغم این که کارگران این حوزه در خط مقدم مقابله قرار دارند را شاهد باشیم در حقیقت به طور کلی خدمات شهری در تهران به عنوان افرادی که در خط اول مقابله با کرونا هستند معدل ابتلای بسیار پایینی دارند و در این حوزه بسیار ممتاز عمل کردند و توانستند به خوبی از پرسنل خود صیانت کنند.


زالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که میزان زباله‌های عفونی از زمان شیوع کرونا پنج برابر ظرفیت شده است افزود: در تهران ۲۰۰۰ تن زباله بیمارستانی جمع آوری می‌شد که در بحث کرونا این رقم به ۷۰۰۰ تن یعنی ۳.۵ برابر تناژ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر تفکیک در مبدا و دخالت در مقصد نیز با بهره گیری از ۱۵ هزار نیروی خدماتی در پس این ماجرا محقق شده است که لازم است از شهرداری و کارکنان آن برای این موضوع قدردانی کنیم.
وی ادامه داد: با تدابیری که در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد ظرفیت تفکیک زباله بیمارستانی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرد و در شهرداری تهران نیز تدابیر خوبی برای جمع آوری این زباله‌ها اتخاذ شد به طور میانگین هر تخت بیمارستانی ۳.۵ تا ۵  کیلوگرم زباله دارند که درصدی از آن عفونی است در حقیقت همه زباله‌های بیمارستانی عفونی قلمداد نمی‌شوند.


وی با اشاره به تزریق ۴۰ دستگاه خودروی حمل زباله بیمارستانی که به صورت هوشمند امروز به ناوگان مدیریت پسماند شهر تهران اضافه شده  است گفت: این سیستم کاملا هوشمند و قابل ردیابی است همچنین افرادی که با این ماشین‌ها کار می‌کنند تبحر بیشتری در جمع آوری این زباله‌ها دارند در نهایت این زباله‌ها در سلول جداگانه‌ای دفع خواهند شد.


رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران ادامه داد: سیستم هوشمندی که امروز شاهد رونمایی آن بودیم بخش زیادی از نگرانی‌ها را رفع می‌کند و مدیریت هوشمند پسماند را اداره می‌کند، به شکلی که رضایت مندی بیمارستان‌ها در حوزه جمع آوری سریع‌تر زباله‌های عفونی را به همراه دارد. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که با بهره گیری و توسعه این سیستم بتوانیم زباله‌های عفونی تولید شده منازل را به شکلی بهداشتی جمع آوری کنیم.


زالی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر درآمدهای اختصاصی شهرداری تهران افت جدیدی داشته و از سوی دیگر برخی هزینه‌ها نیز به آن تحمیل شده است هزینه‌هایی از جمله ضد عفونی دستگاه‌های میانی که به صورت میانگین روزانه ۱۵ هزار لیتر محلول برای ضد عفونی آن نیاز است لذا لازم است برای شهرداری تهران ستاد مقابله با کرونا بودجه‌ای را اختصاص دهد که ما این موضوع را در ستاد مطرح کردیم و امیدواریم این امر محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha