سلامت نیوز :  مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: احساس تنهایی از مهمترین عوامل كشیده‌شدن جوانان به دام اعتیاد است لذا خانواده‌ها باید روی این موضوع بیشتر كار كنند.

فربد فدایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: میزان اعتیاد در جمعیت ایران نسبت به یكصد سال گذشته كمتر شده است و امیدواریم با توجه به جنبه‌های مختلف مبارزه با اعتیاد و به ویژه مسئله پیشگیری این میزان كاهش یابد.

وی اضافه كرد: به هر حال دركشور خودمان انگیزه‌هایی مانند پیوندهای محكم خانوادگی موجب می‌شود افراد كمتر احساس تنهایی كنند و به دنبال مصرف مواد مخدر بروند؛ همچنین نظارت خانواده‌ها روی مسئله اعتیاد خوب است اما عده‌ كمتری از خانواده‌ها كه به نظارت بر فرزند خود بی‌توجهند باید آگاه شوند.

فدایی اضافه كرد: در كشورهای مختلف اعتیاد به مصرف مواد مخدر به استثنای آمریكا ممكن است زیاد نباشد ولی برای این كشورها اعتیاد به الكل و در كشورهایی مانند آفریقا و آمریكای جنوبی اعتیاد به حشیش بالاست و در خود آمریكا هم میزان اعتیاد به همه چیز میزان بالایی است.

وی گفت: برخی كشورها مانند هلند كوشش كرده‌اند به وسیله آزاد گذاشتن مصرف مواد مخدر آن را از حالت جرم خارج كنند تا بتوانند آن را از حیطه اقتدار قاچاقچیان و باندهای مافیایی بیرون ببرند كه البته نتیجه خوبی نبود و این كار موجب شد میزان اعتیاد در این كشور افزایش یابد. لذا مبارزه همه جانبه از اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha