سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 296663

متخصصان علوم پزشکی به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد واکسن سل می‌تواند به مقابله با بیماری کووید-۱۹ کمک کند.

تاثیر واکسن سل در مقابله با کروناویروس

سلامت نیوز:متخصصان علوم پزشکی به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد واکسن سل می‌تواند به مقابله با بیماری کووید-۱۹ کمک کند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان اظهار داشتند: شواهدی وجود دارد که حاکی از تاثیر واکسن سل در کمک به کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ است.


به گفته متخصصان، در کشورهای در حال توسعه میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ نسبت به آنچه انتظار میرود پایین تر است و تزریق واکسن سل به دلیل موارد بیشتر ابتلا به این بیماری باکتریایی ممکن است در کاهش موارد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشورها نقش داشته باشد.


واکسن سل به طور معمول در کشورهایی که بیماری سل شایع است به کودکان تزریق می شود. این واکسن در ایالات متحده آمریکا کاربرد گسترده ای ندارد.


محققان آمریکایی اظهار داشتند: در تحقیقات اولیه مشخص شد کشورهایی با نرخ بالای تزریق واکسن سل نرخ پایینتری از مرگ و میر را گزارش کرده اند. هرچند در تمامی کشورها تفاوتهایی وجود دارد. به طور مثال گواتمالا نسبت به ایتالیا جمعیت جوانتری دارد و به این ترتیب لازم است این تفاوت‌ها نیز در نتیجه گیری در نظر گرفته شود.


به گزارش هلث دی نیوز، در این بررسی محققان آمریکایی به جمع آوری اطلاعات موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان پرداختند. همچنین متغیرهایی از قبیل درآمد، دسترسی به خدمات آموزشی و سلامت، جمعیت و میانگین سنی در نظر گرفته شد. بررسی تمامی این متغیرها حاکی از ارتباط پایدار بین نرخ بالای واکسیناسیون بیماری سل و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ بوده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha