سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 296674

معاون فنی نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پزشکان بخش خصوصی برای ادامه کار نیازمند حمایت‌های دولت هستند.

لزوم حمایت دولت از پزشکان بخش خصوصی

سلامت نیوز:معاون فنی نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پزشکان بخش خصوصی برای ادامه کار نیازمند حمایت‌های دولت هستند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد جهانگیری معاون فنی نظارت سازمان نظام پزشکی کشور در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: در همه جای دنیا خدمات سلامت بطور عمومی ارائه می‌شود و پزشکان با مردم ارتباط دارند و لازم است چند مؤلفه در این موضوع رعایت شود. اولین مؤلفه، مسئله دسترسی مردم به پزشکان حاذق و مورد اعتماد است. مؤلفه دوم مرتبط با مسئله کیفیت و پوشش هزینه ها است. همیشه در قوانین و در تمام دنیا، یکی از موضوعات مهم، قیمت تمام شده خدمت و یا پوشش مناسب بیمه  است که بر اساس تعرفه های دولت و تسهیلات ارائه شده باید طوری باشد که فشاری به مردم جامعه وارد نشود.


جهانگیری اظهار داشت: از ابتدا گفته شده است که رابطه مالی بین پزشک و بیمار نباید وجود داشته باشد. دولت در این راستا در حال تعرفه گذاری برای ویزیت است که حدود 40 درصد با تعرفه واقعی فاصله دارد. جامعه پزشکی تا حدی با این تعرفه گذاری موافقت می‌کند؛ اما اگر این فاصله تعرفه گذاری افزایش یابد، پزشکان مجبور به بستن مطب ها می‌شوند.


جهانگیری عنوان کرد: داشتن مطب برای پزشکانی که شاغل در بیمارستان هستند، خلاف قانون نیست. پزشک موظف است در یک بازه زمانی خاص در بیمارستان خدمت کند که البته حدود 40 درصد جامعه پزشکی مستخدم دولت هستند و شغل و درآمد زایی دیگر پزشکان در بیمارستان ها بصورت شیفتی و قراردادی است. اما موضوع مهم در حال حاضر نیاز جامعه به دسترسی است و طبعأ با افزایش خدمات، هزینه ها نیز افزایش می‌یابند. این مورد نیز در رابطه با تغییر کاربری، حائز اهمیت است. طبق قانون سال 1366 با تغییر کاربری مکان های مسکونی در حد متعارف است و وقتی وارد حیطه تجاری می‌شود، هزینه ها افزایش می‌یابند.


جهانگیری در راستای نارضایتی مردم از بسته شدن مطب ها در شرایط حاد کرونایی به خاطر نارضایتی از تعرفه های ویزیت توسط پزشکان گفت : این دسته از پزشکان همواره در حال ارائه خدمات در بیمارستان ها هستند. وقتی هزینه های یک مطب بالا می‌رود، قاعدتا این روند منجر به تعطیلی مطب ها می‌شود و ما خواستار ارائه تسهیلات به پزشکان هستیم.


وی همچنین افزود: گفته شده است که تسهیلاتی به حوزه بهداشت و درمان در دوران کرونا ارائه داده شده که این تسهیلات تنها به بخش دولتی داده شده  و بخش خصوصی هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده است. برای مثال تخصیص های بودجه ای که با هدف درمان و پیشگیری از کرونا در حدود چندهزار میلیارد به حوزه بهداشت و درمان  داده شد ؛ هیچ بودجه ای از این مقدار تسهیلات به دست ما نرسیده است. همچنین تهیه لوازم مورد نیاز بخش خصوصی به نرخ آزاد انجام می‌شوند و تسهیلات دلار 4200 تومان به بخش خصوصی داده نشده و تنها در بخش دولتی هزینه شده است. این انتظار از دولت می‌رود که از بخش خصوصی نیز حمایت شود تا ما نیز بتوانیم در خدمت مردم باشیم.


جهانگیری در خصوص ثبت درخواست تعطیلی مطب ها گفت: ما درخواست تعطیلی مطب ها را ثبت می کنیم  ولی  پس از بررسی علت تعطیلی، سعی می کنیم با ارائه راهکار از بسته شدن مطب جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha