چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 296695

تایج یك تحقیق نشان می‌دهد مصونیت در برابر بیماری كووید-۱۹ طیچند ماه از بین می‌رود. بررسی‌ها حاكی از آن است كه مبتلایان به بیماری كووید-۱۹ مصونیت در برابر این بیماری را پس از چند ماه از دست می‌دهند و برهمین اساس احتمال آلوده شدن مجدد فرد به كروناویروس وجود دارد.

مصونیت در برابر كووید-۱۹ طولانی نیست

سلامت نیوز:تایج یك تحقیق نشان می‌دهد مصونیت در برابر بیماری كووید-۱۹ طیچند ماه از بین می‌رود. بررسی‌ها حاكی از آن است كه مبتلایان به بیماری كووید-۱۹ مصونیت در برابر این بیماری را پس از چند ماه از دست می‌دهند و برهمین اساس احتمال آلوده شدن مجدد فرد به كروناویروس وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این یافته می‌تواند امیدها را نسبت به ایجاد مصونیت جمعی یا حتی تاثیر واكسن‌های آینده در مهار بیماری كاهش دهد. مطالعه انجام‌شده در انگلیس نشان داد۶۰درصد از مبتلایان به بیماری كووید-۱۹ سطح آنتی‌بادی لازم برای مقاومت در برابر عفونت‌های آینده را در مدت دو هفته از زمان بروز اولین علائم حفظ می‌كنند.

هر چند این تعداد پس از گذشت سه ماه به ۱۷درصد كاهش پیدا می‌كند. محققان انگلیسی اظهار کردند: یافته‌های به دست آمده ردكننده مفهوم مصونیت جمعی است كه براساس آن برخی بر این باورند كه عموم مردم را می‌توان از طریق قرار دادن در معرض این ویروس مقاوم ساخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha