رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان سرایت ویروس کرونا در قم در هفته‌های اخیر سه تا پنج برابر افزایش‌یافته است که در این شرایط تجمعات باید به حداقل ممکن برسد و مردم نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

سرایت ویروس کرونا در قم سه تا پنج برابر افزایش یافته است

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان سرایت ویروس کرونا در قم در هفته‌های اخیر سه تا پنج برابر افزایش‌یافته است که در این شرایط تجمعات باید به حداقل ممکن برسد و مردم نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش نمونه های مثبت کرونا در کشور هستیم.


وی افزود:  یکی از تحقیقات معتبر انجام‌شده در اروپا نشان از دیده شدن جهش در ویروس کووید ۱۹ است که با این جهش میزان سرایت ویروس افزایش‌یافته است. تا یک ماه قبل تعداد تست های مثبت انجام‌شده در استان کمتر از ۱۵ درصد از کل تست های انجام‌شده بود که امروز این آمار به ۵۰ درصد افزایش‌یافته و این جهش در ویروس کرونا مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرارگرفته است.


وی ادامه داد: در تحقیقات انجام‌شده، اگرچه میزان سرایت این بیماری افزایش‌یافته ولی خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر این بیماری با جهش صورت گرفته افزایش نیافته است.


قدیر با اشاره به آمارهای شیوع کرونا در قم اظهار داشت: در اسفندماه ۹۸ بیشترین تعداد مبتلا به این ویروس در قم ثبت شد که این موضوع در ماه‌های اولیه سال جاری کاهش یافت ولی از اواخر خردادماه میزان تست های مثبت در استان به ۵۰ درصد رسیده است.


وی بابیان اینکه حداکثر اشتغال تخت‌های بیمارستانی از دهم اسفند تا ۲۰ اسفند پارسال در قم صورت گرفت گفت: در حال حاضر ۲۱۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: از ۱۳ تا ۲۳ اسفند ۹۸ حداکثر فوتی‌های استان ناشی از کرونا ثبت‌شده است.
قدیر اظهار داشت: در پیک ابتدایی شیوع کرونا میانگین سنی مبتلایان در استان ۵۱ سال بود که این میانگین سنی در پیک فعلی به ۵۳ سال افزایش‌یافته است ضمن اینکه در پیک ابتدایی مرگ‌ومیر بالاتر بوده است و آمار نشان می‌دهد که در پیک فعلی مرگ‌ومیر کاهش‌یافته است.


وی در ادامه بابیان اینکه نوع اطلاع‌رسانی در شرایط کنونی باید با ظرافت انجام شود گفت: در اطلاع‌رسانی‌های لازم برای هشدارهای عمومی پیرامون کرونا، نه باید ایجاد اضطراب کرد و نه باید شرایط را عادی جلوه داد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه مجوزهای تولید ماسک در استان تا آخر شهریورماه تمدید می‌شود گفت: استفاده از ماسک‌های خانگی به‌عنوان یک فرهنگ باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha