چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 296706

کمتر خانمی پیدا می‌شود که موهای بلند، ضخیم و سالم را دوست نداشته‌باشد، اما مشکل اغلب خانم‌ها، این است که موهایشان خیلی دیر بلند می‌شود. این مدت زمان ممکن است‌ ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.

۵ فرمول رشد جادویی مو

سلامت نیوز:کمتر خانمی پیدا می‌شود که موهای بلند، ضخیم و سالم را دوست نداشته‌باشد، اما مشکل اغلب خانم‌ها، این است که موهایشان خیلی دیر بلند می‌شود. این مدت زمان ممکن است‌ ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اگر شما هم جزو این دسته از خانم‌ها هستید که با مشکل رشد مو مواجه هستید، مطلب امروز را از دست ندهید، در این مطلب به بررسی چند نکته می‌پردازیم که به رشد بهتر موهایتان کمک خواهد کرد.

 سشوار را کنار بگذار

اغلب خانم‌ها بعد از حمام از سشوار، برای خشک کردن موهایشان استفاده می‌کنند، غافل از این ‌که هرگونه حرارت و گرما برای موی شما مثل یک سم مهلک عمل می‌کند و موجب شکنندگی موهای شما خواهد شد .پس در همین لحظه سشوار، اتوی مو یا فرکننده خود را از جلوی چشم‌تان دور کنید و بگذارید جریان هوا، موهایتان را به شکل طبیعی خشک کند. 

 روشن کردن مو ممنوع

اگر دوست دارید موهایتان رشد خوبی داشته باشد باید قید روشن کردن آن‌ها را بزنید.معمولا خانم‌ها موهای خود را در فصل تابستان روشن می‌کنند اما نمی‌دانند این کار به موهایشان آسیب می‌رساند و دچار ریزش مو خواهند شد.اگر اصرار به روشن کردن موهایتان دارید، سعی کنید کم کم رنگ آن را روشن کنید و در یک جلسه از رنگ قهوه‌ای سوخته به بلوند نرسید.

استفاده از روغن‌های طبیعی

استفاده از روغن‌های طبیعی، به پر کردن، مرطوب نگه‌داشتن و تقویت موهای شما کمک می‌کند. اما نکته اصلی این است که از روغن‌های صد درصد طبیعی استفاده کنید. روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن آرگان و روغن جوجو  با همگی به رشد موهایتان منجر می‌شوند.شما می‌توانید محلولی از این چهار روغن تهیه کنید و آن را روی سر خود بگذارید و ماساژ دهید یا هرکدام را به صورت جداگانه در طول هفته استفاده کنید. 

موهای خود را نبندید

بستن موها با کش سر یا کلیپس، باعث می‌شود موهای شما به‌هم گره بخورد و ریزش موها را به همراه خواهد داشت. سعی کنید موهای خود را باز بگذارید تا هوا بین آن در جریان باشد و برای بستن موهای خود ترجیحا از پارچه‌های نخی استفاده کنید. 

موهای خود را زیاد نشویید

شستن زیاد موها در طول روز و استفاده از شامپوها، باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو و در نتیجه ریزش آن خواهد شد. سعی کنید فاصله شست و‌شوی موهای خود را افزایش دهید، اما اگر موهای نازکی دارید و باید حتما هر روز، آن‌ها را بشویید از مصرف هر روز شامپو خودداری کنید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha