چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 296718

حنا را به‌ شکل‌های گوناگونی استفاده می‌کنند؛ از جمله رنگ مو، افشره، شربت و پماد که از ترکیب ساقه، دانه‌ یا برگ‌های حنا به دست می‌آیند.این تنوع باعث شده است که حنا به عنصری ارزشمند در طب سنتی تبدیل شود.

خواص جادویی حنا را بشناسید

سلامت نیوز:حنا را به‌ شکل‌های گوناگونی استفاده می‌کنند؛ از جمله رنگ مو، افشره، شربت و پماد که از ترکیب ساقه، دانه‌ یا برگ‌های حنا به دست می‌آیند.این تنوع باعث شده است که حنا به عنصری ارزشمند در طب سنتی تبدیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، استفاده از مواد طبیعی برای مصارف دارویی از گذشته تاکنون  در زندگی انسان‌ها رایج بوده و حنا یکی از مواد دارویی پرمصرف در جهان است. بیشتر مردم حنا را به‌عنوان رنگ مو استفاده می‌کنند، اما حنا به‌‌جز تغییر رنگ موها، آثار دیگری هم به‌جا می‌گذارد و خواص درمانی دارد که در ادامه مطلب می‌خوانید:  

کاهش فشار خون
اگر می خواهید فشار خون خود را کاهش دهید و سیستم قلبی عروقی خود را تقویت کنید از آب دانه‌های حنا مصرف کنید.


نرم کنندگی مو
حنا به‌عنوان یک آبرسان قوی مو می‌باشد و به‌عنوان یک ماده طبیعی برای نرم‌کنندگی مو محسوب می‌شود.
شادابی و جوانی پوست
حنا به‌عنوان یک ماده ضدچروک طبیعی شناخته می‌شود چرا که باعث آب‌رسانی زیاد به پوست صورت شده و بدن را در مقابل چین و چروک مقاوم می‌کند. اگر می‌خواهید پوست جوان و شادابی داشته باشید از حنا کمک بگیرید.


پاک‌سازی بدن از سموم
شما می‌توانید پوست یا برگ حنا را خیس کرده و آب به دست آمده را برای سم‌زدایی کبد، طحال و پاکسازی بدن مفید است. حنا برای درمان بیماری‌های کبد بسیار کاربردی است.


رنگ موی طبیعی
در قدیم از حنا برای رنگ کردن موی سر استفاده می‌شده، حنا به‌دلیل خواص خود برای رنگ مو بسیار مفید است چرا که تأثیری منفی بر روی فولیکول‌های مو نمی‌گذارد.


سفید کردن پوست
حنا به‌عنوان یک سفیدکننده طبیعی پوست است که می‌تواند به کمک حنا لایه‌برداری پوست را انجام دهد و پوست را تمیز و روشن می‌کند.


کمک به درمان بی‌خوابی
روغن حنا باعث درمان استرس و اضطراب می شود و به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند. برای درمان بی‌خوابی شبانه بهتر است هر شب قبل از خواب روغن حنا را ببویید.


درمان شپش موهای سر
کسانی که از شپش مو رنج می‌برند می‌توانند حنا را با آب لیمو ترش ترکیب کنند چرا که به آنها یک ترکیب ضد قارچی می دهد که می توانند برای از بین بردن شپش مو از آن استفاده کنند. شما می توانید این ترکیب را بر روی پوست و موی سر خود بمالید و حداقل ۳ ساعت بعد از این کار موی خود را با آب گرم بشویید.


درمان جوش‌های صورت
حنا دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی است که باعث پاکسازی پوست می‌شود و همچنین چربی پوست را کاهش می دهد که این امر باعث درمان آکنه می‌شود.


درمان روماتیسم
روغن حنا دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد که به درمان بیماری‌های روماتیسم و آرتروز کمک می‌کند.


تسریع بهبود زخم‌ها
حنا دارای خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی کنندگی قوی می‌باشد که باعث درمان سریع‌تر زخم‌ها می‌شود. با ایجاد یک لایه پوستی محافظ از عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.


بهبود سردرد و میگرن
خواص ضدالتهابی موجود در برگ حنا باعث افزایش جریان خون در سر شده و به درمان سردرد کمک می‌کند. شما برای این امر می‌توانید مقداری آب برگ درخت حنا را بر روی پیشانی خود قرار دهید تا میگرن شما تسکین پیدا کند، حنا برای درمان طبیعی ریزش موی سر بسیار مؤثر است.


درمان آفتاب سوختگی
حنا به‌دلیل داشتن توانایی خنک‌کنندگی می‌تواند برای درمان آفتاب سوختگی مؤثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha