چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در پی ابلاغیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای مساجد کلان شهر تهران، طی پیامی اعلام کرد: در این مدت، مساجد، بدون برگزاری نماز جماعت، در هر سه نوبت باز است.

اقامه نماز جماعت در مساجد تهران لغو شد

سلامت نیوز: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در پی ابلاغیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای مساجد کلان شهر تهران، طی پیامی اعلام کرد: در این مدت، مساجد، بدون برگزاری نماز جماعت، در هر سه نوبت باز است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در پیام مرکز رسیدگی به امور مساجد برای ائمه جماعات استان تهران آمده است: براساس ابلاغیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت‌های جدید، صرفاً مربوط به مساجد کلان شهر تهران و شهرهای قرمز استان است. لذا فعالیت مساجد در سایر شهرها کما فی السابق ادامه خواهد داشت و در تهران هم ظرف یک هفته پیش رو، مساجد، بدون برگزاری نماز جماعت، در هر سه نوبت باز و با حضور امام جماعت در خدمت مؤمنین خواهند بود.


به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز،این پیام ادامه یافت: گفت ‌و گو با مسئولان مرتبط وزارت بهداشت و وزارت کشور برای رفع ابهامات و شفاف کردن شرایط ادامه فعالیت مساجد ادامه دارد و نتایج حاصل متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.


فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران روز ۲۱ تیرماه امسال با توجه به شرایط جدی بیماری کووید - ۱۹ در استان تهران در نامه‌ای از استاندار تهران درخواست کرد که برگزاری رسمی و غیررسمی مجالس عروسی و ترحیم تا اطلاع ثانوی در این استان تعلیق شود.
دکتر علیرضا زالی طی همین نامه اعلام کرده بود: پیشنهادهای اصلی ستاد مقابله با کرونا تقلیل حضور و ظرفیت کارکنان ادارات، تغییر ساعات کاری در تمامی سازمان‌ها و تعلیق طرح ترافیک در تهران است.


وی در خصوص محیط‌های بسته به عنوان مهمترین فاکتور برای گسترش کرونا نیز تاکید کرد: به هر شکلی باید از تجمع افراد در محیط‌های بسته، مسقف و کوچک بدون داشتن تهویه مناسب جلوگیری کرد.


به گفته دکتر زالی استان تهران در دو هفته اخیر شرایط متفاوتی را تجربه کرده و طی ۱۰ روز اخیر همه شاخص‌ها از جمله میزان ابتلا، تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی، آمار مراجعان سرپایی، موارد تست مثبت و بستری در بخش‌های عادی و ویژه با افزایش روبه رشد روبرو بوده است.
همه دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه ها و همچنین سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها شامل این محدودیت یک هفته‌ای است.


همچنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است و باشگاه‌های ورزش‌های پربرخورد، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی نیز بر اساس این دستورالعمل به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.
شهردار تهران نیز امروز اعلام کرد: درباره اجرا و یا عدم طرح ترافیک تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و شهرداری از این تصمیمات حمایت و ملزم به اجرا کردن آن است.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.


دکتر ویداسادات لاری با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر رسیده است گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.


وی با اشاره به این که خوشبختانه تا کنون ۲۲۵ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، افزود: ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: تا کنون دو میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


لاری با اعلام این که استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha