مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت، 11 جولای 2020 برابر با 21 تیر ماه 1399 خواستارتوجه به آسیب پذیری ها و نیازهای زنان و دختران در طول بحران کوید-19 شد.

صلح در خانه: پاسداری و حمایت از سلامتی و حقوق زنان و دختران - حتی در دوران کوید-19

سلامت نیوز:مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت، 11 جولای 2020 برابر با 21 تیر ماه 1399 خواستارتوجه به آسیب پذیری ها و نیازهای زنان و دختران در طول بحران کوید-19 شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل بیانیه خانم دکتر ناتالیا کانم به شرح زیر است:

همانگونه که دبیر کل سازمان ملل متحد در فراخوان خود برای "آتش بس" جهانی در باره خشونت مبتنی بر جنسیت بیان نمود صلح در جهان از صلح در خانه شروع می شود - یک همه گیری درون همه گیری کوید. از هر سه زن، یک نفر در طول زندگی خود خشونت جسمی یا جنسی را تجربه می کند. اکنون ، با قرنطینه کشورها و حاد شدن تنش های خانوادگی ، خشونت مبتنی بر جنسیت رو به افزایش است  و خدمات بهداشت جنسی و باروری  در نتیجه تمرکز و تلاش نظام های بهداشتی برای مقابله با کوید-19 ، به حاشیه رانده شده است.

بحران کوید خسارات زیادی را برای مردم ، جوامع و اقتصاد به بار آورده است . با این حال همه به یک اندازه تحت تأثیر قرار نمی گیرند ، و همانطور که اغلب می بینیم ، زنان و دختران بیشترین رنج را متحمل می شوند.

تأثیر کوید-19 به احتمال زیاد مانع تلاش های جهانی برای دستیابی به "سه صفر" که در قلب کار ما در صندوق جمعیت است، خواهد شد – به صفر رساندن احتیاجات برآورده نشده در جلوگیری از بارداری ، به صفر رساندن مرگ و میر قابل پیشگیری مادران ، و به صفر رساندن خشونت مبتنی بر جنسیت و اعمال مضر علیه زنان و دختران - تا 2030. به عنوان مثال ، این بیماری همه گیر، پیشرفت جهانی طرح های صندوق جمعیت برای پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت را در این دهه به حداقل یك سوم كاهش می دهد. علاوه بر این ، اگر محدودیت های رفت و آمد حداقل به مدت 6 ماه با ایجاد اختلال در خدمات درمانی ادامه یابد ، 47 میلیون زن در کشورهایی با درآمد کم و متوسط ممکن است از داروهای ضد بارداری به روز محروم شوند ، در نتیجه 7 میلیون بارداری ناخواسته پیش خواهد آمد.

در روز جهانی جمعیت  امسال ، ما به آسیب پذیری ها و نیازهای زنان و دختران در طول بحران کوید-19 توجه می کنیم  و اینکه چرا حمایت از سلامت جنسی و باروری و حقوق زنان و پایان دادن به سایه همه گیری خشونت مبتنی بر جنسیت امری ضروری است، به خصوص دراین دوران پرچالش.

 ما مفتخریم  که تاکنون 146 کشور عضو به دعوت دبیرکل برای صلح در خانه،  متعهد شده اند ، و در حمایت از آنها شریک هستیم. به عنوان بخشی از پاسخ مان به کوید-19 ، در حال ارائه خدمات از راه دور مانند خطوط تلفنی، خدمات پزشکی از راه دورو مشاوره، وهمچنین جمع آوری و استفاده از ریز داده ها  برای حمایت از دولت ها در شناسایی و دستیابی به افراد نیازمند هستیم.

پیام رسانی عمومی مثبت پیرامون برابری جنسیتی و به چالش کشیدن کلیشه های جنسیتی و هنجارهای مضر اجتماعی می تواند خطر خشونت را کاهش دهد. در این امر، مردان و پسران می توانند و می بایست متحدین اصلی باشند.

مراقبت های بهداشت جنسی و باروری  یک حق است  و مانند بارداری و زایمان ، حقوق بشرنیز در مقابل بیماری همه گیر متوقف نمی شود. بیایید از الان جلوی پیشروی کوید-19 را گرفته و از سلامتی و حقوق زنان و دختران محافظت کنیم!

هیچ سازمان یا کشوری نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. این بیماری همه گیر یادآور اهمیت همکاری جهانی است. سازمان ملل متحد که امسال 75 سالگی خود را جشن می گیرد ، برای تقویت همکاری های بین المللی و به منظورحل مشکلات بین المللی تأسیس شده است. در حالی که جامعه جهانی برای زنده ماندن در مقابل این بیماری همه گیر متحد می شود، ما اساس جوامع انعطاف پذیرتر ، با برابری جنسیتی و آینده ای سالم تر و مرفه تر را برای همگان پایه گذاری می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha