پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 296752

مصرف برخی از مواد غذایی باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود و می‌تواند نتایج مطلوبی برای شما به همراه داشته باشد.

چگونه کالری روزانه را کاهش دهیم؟

سلامت نیوز:مصرف برخی از مواد غذایی باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود و می‌تواند نتایج مطلوبی برای شما به همراه داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش وزن امروزه به یک معضل اساسی در جامعه تبدیل شده است و بسیاری از افراد به منظور کاهش وزن یا لاغری ممکن است بسیاری از راه‌های خطرناک و طاقت فرسا مانند ریسک انجام عمل جراحی، گرسنگی‌های طولانی مدت، نوشیدن آب زیاد بدون مصرف غذا‌های سالم و ... را امتحان کرده باشند، اما نه تنها از آن نتیجه ندیده‌اند  بلکه احتمال زیادی دارد تا به مشکلات و بیماری‌های خطرناک مبتلا شده باشند.
متخصصان تغذیه در سراسر جهان مهم‌ترین عامل کاهش وزن را کم‌تر کردن مصرف خوراکی یا مواد غذایی می‌دانند، شما هم  اگر قصد کاهش وزن یا لاغری دارید، حتما مطالب زیر را بخوانید.


مصرف سالاد‌های کامل

سالاد‌های کامل سالاد‌هایی هستند که باید آن‌ها را در وعده‌هایی غذایی به منظور پر کردن حجم معده مصرف کرد. برخی افراد به اشتباه در زمان مصرف سالاد از سس‌های فراوان استفاده می‌کنند که همین عامل باعث افزایش وزن، چرب شدن کبد، ورم معده، اختلال در دستگاه گوارش و ... خواهد شد. اگر قصد کاهش وزن دارید از سبزیجات لاغر کننده‌ای مانند هویج، کاهو، خیار، کلم، گوجه و ... استفاده کنید و حجم معده خود را با آن‌ها پر کنید تا شاهد اضافه وزن زیاد در خود نباشید.


آب بیشتری بنوشید

برخی از افراد به اشتباه عقیده دارند که نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب می‌تواند میزان آب دریافتی بدن شان را تامین کند، اما به عقیده متخصصان تغذیه، افراد  باید یک لیتر آب در طول روز بنوشند و در کنار آن چای، قهوه، نسکافه و ... را فراموش نکنند.
تقریبا بیشتر افراد در زمان گرسنگی به مصرف غذا روی می‌آورند، اما به این فکر کنید که ممکن است ذهن شما در آن لحظه تشنه باشد و به علت عدم آگاهی شما را به مصرف غذا سوق دهد؛ بنابراین نوشیدن زیاد آب به طور روزانه را در اولویت قرار داده تا حجم معده تان با غذا‌های اضافی پر نشود و به راحتی بتوانید وزن خود را کاهش دهید.


نان و برنج کمتر بخورید

مصرف بیش از اندازه غلاتی مانند نان و برنج علاوه بر چاقی و اضافه وزن می‌تواند باعث بروز بیماری‌های خطرناک از قبیل مرض قند، کبد چرب، بیماری قلبی و ... شود؛ بنابراین در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید تا بتوانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید. مهم‌ترین عامل چاقی یا اضافه وزن، مصرف سیبزمینی، برنج و نان نیست، ولی مصرف بیش از حد آن می‌تواند چاقی را به همراه داشته باشد، لازم است افراد در کنار این موارد از خوردن سبزیجات، میوهجات و لبنیات که دارای انرژی بیشتری هستند ، مصرف کنند.


به آرامی غذا بخورید

شاید جز آن دسته از افرادی باشید که به علت مشغله  فکری زیاد یا پر بودن وقت خود از مصرف غذا غافل بمانید یا به تند خوردن آن بپردازید، اما باید بدانید که انجام این کار شما را چاق می‌کند؛ بنابراین بهتر است حدود ۲۰ دقیقه برای غذا خوردن خود وقت بگذارید و آن را به آرامی بجوید.

هر روز ورزش کنید

متخصصان مدعی این موضوع هستند که نیمی از افراد جهان فعالیت بدنی کافی ندارند و بیماری‌های گوناگون از چمله چافی یا اضافه وزن از عدم تحرک کافی ناشی می‌شود؛ بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید حتما روزانه حدود نیم ساعت الی یک ساعت به ورزش بپردازید و از انجام فعالیت بدنی غافل نشوید.

مهم‌ترین عامل در کاهش وزن و لاغری یا پیشگیری از چاقی، داشتن یک برنامه تغذیه‌ای مناسب است که شما را در مصرف بهتر غذا کمک می‌کند و باعث می‌شود بدن تان عملکرد بهتری داشته باشد؛ بنابراین از همین امروز با قرار دادن یک برنامه مناسب از شر اضافه وزن خلاص شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha