شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ به ۵۸۶ هزار و ۸۴۵ نفر رسیده است.

آمار جهانی کووید-۱۹ / نزدیک به ۵۸۷ هزار نفر قربانی کرونا در جهان

سلامت نیوز:شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ به ۵۸۶ هزار و ۸۴۵ نفر رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.


تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان به ۱۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۹۱۹  نفر رسیده و تاکنون مرگ ۵۸۶ هزار و ۸۴۵ نفر در اثر این بیماری تأیید شده است.


همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون هشت میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.
از میان چهار میلیون و ۹۵۷ هزار و  ۴۹۸ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی چهار میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۲۸ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۵۹ هزار و ۷۷۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.


همچنین از هشت میلیون و ۷۳۵ هزار و ۴۲۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، هشت میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۷۶ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۸۶ هزار و ۸۴۵ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.


آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.


بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا سه میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۴۷ مبتلا، ۱۴۰ هزار و ۱۴۰ قربانی
۲.  برزیل یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۹۰۹ مبتلا،  ۷۵ هزار و ۵۲۳ قربانی
۳. هند ۹۷۰ هزار و ۱۶۹ مبتلا، ۲۴ هزار و ۹۲۹ قربانی
۴.  روسیه ۷۴۶ هزار و  ۳۶۹ مبتلا، ۱۱ هزار و ۷۷۰ قربانی
۵. پرو  ۳۳۷ هزار و ۷۲۴ مبتلا، ۱۲ هزار و ۴۱۷ قربانی
۶. شیلی ۳۲۱ هزار و ۲۰۵ مبتلا، ۷۱۸۶ قربانی
۷. مکزیک ۳۱۷ هزار و  ۶۳۵ مبتلا، ۳۶ هزار و ۹۰۶ قربانی
۸. آفریقای جنوبی ۳۱۱ هزار و ۴۹ مبتلا، ۴۴۵۳ قربانی
۹. اسپانیا  ۳۰۴ هزار و ۵۷۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۱۳ قربانی
۱۰. انگلیس ۲۹۱ هزار و ۹۱۱ مبتلا، ۴۵ هزار و ۵۳ قربانی


پس از آن ایران با ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۳ هزار و ۴۱۰ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است.
سپس کشورهای پاکستان با ۲۵۵ هزار و ۷۶۹ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۳ هزار و ۵۰۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۴۰ هزار و ۴۷۴ مبتلا، ترکیه با ۲۱۵ هزار و ۹۴۰ مبتلا، آلمان با ۲۰۱ هزار و ۲۵۲ مبتلا، بنگلادش با ۱۹۳ هزار و ۵۹۰ مبتلا، فرانسه با ۱۷۳ هزار و ۳۰۴ هزار مبتلا، کلمبیا با ۱۶۵ هزار و ۱۶۹ مبتلا، آرژانتین با  ۱۱۱ هزار و ۱۴۶ مبتلا، کانادا با ۱۰۸ هزار و ۸۲۹ مبتلا و قطر با ۱۰۴ هزار و ۹۸۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.


پس از آن مصر با ۸۴ هزار و ۸۴۳ مبتلا، عراق با ۸۳ هزار و ۸۶۷ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۶۱۲ مبتلا، اندونزی با ۸۰ هزار و ۹۴ مبتلا، سوئد با ۷۶ هزار و ۴۹۲ مبتلا، اکوادور با ۷۰ هزار و ۳۲۹ مبتلا، بلاروس با ۶۵ هزار و ۴۴۳ مبتلا، قزاقستان با ۶۳ هزار و ۵۱۴ مبتلا، بلژیک با ۶۲ هزار و ۸۷۲ مبتلا، عمان با ۶۱ هزار و ۲۴۷ مبتلا، فیلیپین با ۵۸ هزار و ۸۵۰ مبتلا، کویت با ۵۶ هزار و ۸۷۷ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۵ هزار و ۸۴۸ مبتلا، اوکراین با ۵۵ هزار و ۶۰۷ مبتلا، بولیوی با ۵۲ هزار و ۲۱۸ مبتلا و هلند با ۵۱ هزار و ۲۵۲ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.


همچنین کشورهای پاناما، جمهوری دومینیکن، پرتغال، سنگاپور، سرزمین‌های اشغالی، لهستان، افغانستان، بحرین، نیجریه، رومانی، سوئیس، ارمنستان، گواتمالا، هندوراس، ایرلند، آذربایجان، غنا، ژاپن، الجزایر و مولداوی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha