سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۵۰۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: به این ترتیب مجموع مبتلایان در کشور به ۲۶۷ هزار بیمار رسید.

۲۵۰۰ ابتلا و ۱۹۸ فوتی جدید کرونا در کشور/ افزایش موارد بستری در بیمارستانها

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۵۰۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: به این ترتیب مجموع مبتلایان در کشور به ۲۶۷ هزار بیمار رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۹۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۳۰ هزار و ۶۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری گفت: ۳۴۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون دو میلیون و ۷۳ هزار و ۷۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه بستری بیماران در کل کشور افزایش داشته است، افزود: همانند روزهای گذشته استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی، شستوشوی مرتب دست ها و بویژه استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل نیز گفت: استان های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha