سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 29677
سلامت نیوز : مدیرکل دفتر اکوبیولوژی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شناگاه چالوس که سال گذشته به دلیل آلودگی میکروبی بالا تعطیل شده بود در سال جاری نیز به دلیل اینکه میزان آلودگی بالایی دارد اجازه بازگشایی ندارد.
امید صدیقی در گفتگو با مهر افزود: ‌در سال جاری در استان مازندران 30 شناگاه به صورت آن لاین توسط محیط زیست بررسی می شود که تا کنون از این تعداد شناگاه چالوس به دلیل آلودگی بالایی که دارد تعطیل شده است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه شهرستان چالوس یکی از مراکز گردشگری استان مازندران است پیگیریهایی برای جایگزینی این شناگاه آلوده انجام شده ولی تا کنون جایگزینی پیدا نشده است.

صدیقی بااشاره به آلودگی میکروبی بسیار بالای این شناگاه یادآور شد: حتی در صورتی که هیچ جایگزینی برای این شناگاه پیدا نشود محیط زیست برای بازگشایی این شناگاه به دلیل خطراتی که برای سلامت مردم دارد کوتاه نمی آید.

به گفته وی، بررسی های سازمان محیط زیست نشان می دهد میزان آلودگی شناگاه های استان گلستان و گیلان هیچیک به اندازه ای نبوده که تعطیل شوند.
صدیقی در خصوص تدوین دستور العمل جدید برای حفاظت از شناگاهها اظهار داشت: بسیاری از مسئولان استان های ساحلی معتقدند دستورالعمل 16 ماده ای سال گذشته بسیار سختگیرانه است و اگر قرار باشد تمام موارد آن رعایت شود بایستی بیشتر شناگاهها تعطیل شوند.

به اعتقاد وی، برای رعایت تمام موارد دستورالعمل ادارات محیط زیست نیازمند همکاری ادارات بهداشت و درمان و شهرداریهای استانهای ساحلی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha