سازمان ملل متحد برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا درخواست جمع آوری کمک ۱۰.۳ میلیاردی را داده است که بزرگترین تقاضا از این نوع در تاریخ سازمان محسوب می شود.

درخواست سازمان ملل برای کمک به آسیب‌دیدگان بحران کرونا

سلامت نیوز:  سازمان ملل متحد برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا درخواست جمع آوری کمک ۱۰.۳ میلیاردی را داده است که بزرگترین تقاضا از این نوع در تاریخ سازمان محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این سازمان می گوید ممکن است تا پایان سال ۲۶۵ میلیون نفر در جهان به دلیل این همه گیری با قحطی مواجه شوند.

از این پول برای کمک به کشورهای کم درآمد و شکننده استفاده خواهد شد.

سازمان ملل اخطار داد که بی‌عملی ممکن است آثار چند دهه توسعه را خنثی کند. این سازمان در درخواست اولیه خود در ماه مارس خواستار جمع آوری دو میلیارد دلار کمک شده بود.

بنابر گزارش بی بی سی، همه گیری کووید-۱۹ تاثیر خیلی زیادی بر فقیرترین مردم جهان دارد.

درخواست تازه یک رکورد به حساب می آید اما سازمان ملل می گوید کشورهای ثروتمند برای حفاظت از اقتصاد خود همه ملاحظات سابق را کنار گذاشته اند و حالا باید همین کار را برای کشورهای فقیر انجام دهند.

سازمان ملل هشدار می دهد که اگر این کمک فراهم نشود جهان با یک رشته بحران ها از جمله گرسنگی میلیون ها نفر روبرو خواهد شد.

میلیون ها کارگر مهاجر که در جریان مقررات منع تردد بیکار شده اند نمی توانند پولی برای خانواده هایشان بفرستند، برنامه های واکسینه سازی برای بیماری های کودکان معلق مانده، و کشورهایی که سالهاست درگیر جنگ هستند ابزارهای لازم برای رسیدگی به کووید-۱۹ را ندارند.

تاکنون بیش از ۱۳ میلیون مورد از بیماری کووید-۱۹ در جهان تایید شده و تقریبا ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha