رییس كل سازمان نظام پزشكی بر قانونی بودن تعرفه‌های درمان 90 بخش خصوصی و دولتی تاكید كرد و گفت: این تعرفه‌ها قانونی است و تمام پزشكان باید آن را رعایت كنند در این موضوع تردیدی نیست.

سلامت نیوز : رییس كل سازمان نظام پزشكی بر قانونی بودن تعرفه‌های درمان 90 بخش خصوصی و دولتی تاكید كرد و گفت: این تعرفه‌ها قانونی است و تمام پزشكان باید آن را رعایت كنند در این موضوع تردیدی نیست.

به گزارش ایسنا، دكتر سید شهاب الدین صدر در حاشیه همایش سپیدجامگان آسمانی كه صبح امروز در سالن همایش‌های كتابخانه ملی برگزار شد، گفت: تعرفه‌های درمان سال جاری طبق روال همه ساله به تصویب دولت رسیده است به این ترتیب این تعرفه‌ها قانونی بوده و باید اجرا شود.

وی در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر آن كه سازمان نظام پزشكی تعرفه‌های درمان سال90 را امضا نكرده است و این تعرفه‌ها مورد قبول این سازمان نیست، گفت: به لحاظ كارشناسی در شورای عالی بیمه نظر آن بود كه این تعرفه‌ها واقعی نیست و به این ترتیب نماینده سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت در جلسات كارشناسی شورای عالی بیمه این تعرفه‌ها را امضا نكردند اما اكنون این تعرفه‌ها به تصویب دولت رسیده و قانونی است و همه باید آنرا رعایت كنند.

ریس كل سازمان نظام پزشكی در مورد مالیات جامعه پزشكی نیز گفت: از آنجا كه به لحاظ كارشناسی تعرفه‌های درمان 90 با جایگاه واقعی آنان فاصله دارد لازم است مسولان سازمان مالیاتی نیز این موضوع را در نظر داشته باشند تا فشار زیادی به ارائه دهندگان خدمات وارد نشود. تلاش سازمان نظام پزشكی نیز آن است كه مالیات سبب ایجاد مشكل بیشتر برای پزشكان نشود.

دكتر صدر همچنین در مورد بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشكی و مراكز درمانی نیز گفت: هنوز سازمانهای بیمه‌گر بدهی‌های زیادی به بخش‌های مختلف درمان از جمله پزشكان، داروخانه‌ها و بیمارستانهای دولتی دارند. بیشترین بدهی نیز مربوط به بیمه تامین اجتماعی است. تلاش ما نیز آن است كه در هفته‌های اخیر مطالبات سال 89 مراكز درمانی تصویه شود چرا كه تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستانها سبب اختلال در عملكرد آنها می‌شود.

وی همچنین به برگزاری همایش سپید جامگان آسمانی به منظور تقدیر از پزشكان شهید و خانواده آنها اشاره كرد و گفت: براساس اطلاعاتی كه از بنیاد شهید گرفته‌ایم حدود 220 نفر از شهدای جنگ تحمیلی را شهدای پزشك تشكیل می‌دهند كه زندگینامه آنها تهیه شده و در نظر داریم آنرا چاپ كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha