یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم وجود طرح تحول در پوشش خدمات بیمه‌ای گفت که باید هزینه داروهای ناباروری به صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار گرفته و رایگان عرضه شود.

داروهای ناباروری به صورت رایگان عرضه شود

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم وجود طرح تحول در پوشش خدمات بیمه‌ای گفت که باید هزینه داروهای ناباروری به صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار گرفته و رایگان عرضه شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدعلی محسنی بندپی ، با تاکید بر این‌که سیاست‌های جمعیتی در کشور اجرایی شود، اظهار کرد: جمعیت ایران به شدت به سمت سالمندی می‌رود که باید آن را تغییر داد و جمعیت جوان را حفظ کرد و راهکارهایی برای آن در نظر گرفت که یکی از آن تغییر نگاه بیمه است.


وی توضیح داد: باید طرح تحول در پوشش خدمات بیمه‌ای وجود داشته باشد همان طور که پیش از این طرح تحول سلامت اجرایی شد البته که سوال‌های زیادی بر آن مترتب است. به هرحال بیمه باید از ساختار دریافت و پرداخت فاکتور خارج شده و به سیاست‌های جمعیتی توجه کند، لذا در وهله‌ اول باید ناباروران شناسایی شده، افرادی که با تست‌های خوب و تشخیص پزشکی و حتی درمان‌های ساده می‌توانند، بارور شوند. ولی آنها را رها کرده‌ایم.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این بین تعدادی انگشت‌شمار هستند که برای درمان ناباروری به داروهای گران قیمت وارداتی نیاز دارند که برای آن هم باید دولت یارانه تخصیص دهد، چون اساسا باید هزینه‌ داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته و حتی رایگان عرضه شود. زوج‌هایی از ناباروری رنج می‌برند که ثروتمند نیستند و در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند، باید برای آینده ایران روی این افراد سرمایه‌ گذاری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha