سلامت نیوز : از 110 هزار تخت بیمارستانی 90 هزار تخت در بخش دولتی و 20 هزار تخت در بخش خصوصی موجود است.
دكتر طباطبایی جراح مغز و اعصاب و مشاور وزیر بهداشت دیروز در مراسم افتتاحیه بیمارستان نیكان افزود: در حال حاضر 80 درصد بیماران در بیمارستان های دولتی و 20 درصد در بیمارستان های خصوصی بستری هستند و در واقع از مجموعه 110 هزار تحت بیمارستان های كشور 90 هزار تخت در بخش دولتی و بقیه در بخش خصوصی قرار دارد.

وی گفت: قبل از انقلاب بخش خصوصی در كشور بسیار كمرنگ بوده كه با رخداد انقلاب اسلامی بخش های خصوصی كشور به خصوص بخش درمان پیشرفت خوبی كرده است به طوری كه در حال حاضر 80 درصد بیماران سرپایی در بخش خصوصی و 20 درصد در بخش دولتی خدمات دریافت می ‌كنند.

طباطبایی با بیان اینكه در اوایل انقلاب 16 هزار پزشك وجود داشته و تعداد دانشجویانی كه هر سال وارد دانشگاه های علوم پزشكی می‌شدند زیر هزار نفر بوده است، عنوان كرد: بعد از انقلاب 4 هزار پزشك از كشور خارج شدند و همزمان با شروع جنگ تحمیلی شرایط بسیار سختی در كشور حاكم شد كه خوشبختانه با همت مدیران نظام حاكم جامعه پزشكی پیشرفت چشمگیری پیدا كرد.

وی تصریح كرد: 15 هزار نفر در خدمت شبكه سلامت كشور بودند الان وضعیت طوری شده كه می‌توانیم پزشك و تجهیزات را به كشورهای همسایه صادر كنیم. در حال حاضر 120 هزار پزشك متخصص فارغ التحصیل به جز پیراپزشكان داریم كه این امر مدیون این نظام است.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: ایران در سال 57، 40 جراح مغز و اعصاب داشت كه از این تعداد 35 نفر در تهران ارائه خدمت می‌كردند ولی در حال حاضر حدود 600 جراح و فوق تخصص مغز و اعصاب فارغ التحصیل از دانشگاه های ایران داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha