شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 296845

متخصص بیماریهای عفونی گفت: این روزها بسیاری از افراد بدلیل خستگی، تعریق زیاد و قرار گرفتن در برابر وسایل سرمایشی، خستگی، کمبودهای ویتامین و غیره احساس درد عضلانی دارند که نمی‌تواند به تنهایی علامت ابتلا به کرونا باشد و لازم نیست به مراکز درمانی مراجعه کنند.

آیا هر درد عضلانی نشانی از ابتلا به کرونا است؟

سلامت نیوز:متخصص بیماریهای عفونی گفت: این روزها بسیاری از افراد بدلیل خستگی، تعریق زیاد و قرار گرفتن در برابر وسایل سرمایشی، خستگی، کمبودهای ویتامین و غیره احساس درد عضلانی دارند که نمی‌تواند به تنهایی علامت ابتلا به کرونا باشد و لازم نیست به مراکز درمانی مراجعه کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،صادق گودرزی افزود: در صورت احساس درد عضلانی باید افراد استراحت کرده و هر گونه فشار عصبی و استرس را در خود کنترل کنند و تغذیه درست شامل میوه ها و سبزیجات، پروئین ها، لبنیات و غیره داشته باشند و نگرانی را به خود راه ندهند.


وی، تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا اختلال در تنفس، کوفتگی عضلات یا بدن، سردرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، حالت تهوع یا استفراغ و اسهال را از علائم جدی ابتلا به ویروس کرونا دانست و ادامه داد: گرچه هیچ واکسنی برای پیشگیری از  کرونا وجود ندارد، اما افراد از مهمانی­ های بزرگ و تجمعات انبوه خودداری کرده، با افراد مریض یا دارای علائم تماس نزدیک برقرار نکنند و تا دو متر فاصله گرفته و تا حد امکان در خانه بمانند و به­ خصوص اگر خطر بروز بیماری جدی در آنها بالا است بین خود و دیگران (تا دو متر) فاصله ایجاد کنند.


این پزشک تصریح کرد: دستهای خود را بطور مرتب به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون شسته یا از مایع ضدعفونی­ کننده حاوی الکل  ۷۰ درصد استفاده کنند و در مکان­ های عمومی، مانند خواروبارفروشی، که دوری از تماس نزدیک با دیگران دشوار است ماسک بزنند و بهتر است از ماسک پارچه ­ای غیر جراحی استفاده کنند.


به گفته گودرزی، هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را با آرنج یا دستمال بپوشانید، دستمال آلوده را دور انداخته و فورا دستان خود را بشویید، به چشم، بینی و دهان دست نمالید و در صورت بیماری، ظرف، لیوان، حوله، وسایل خواب و سایر موارد خانگی را از دیگران جدا کنید.


وی افزود: مردم باید از انجام کارهای غیر ضرور در خارج از خانه و حضور در مکان‌های پر ازدحام جلوگیری کنند و از برقرار ارتباط‌های مستقیم و دست دادن در برخوردها خودداری کنند زیرا مهم‌ترین اقدام برای مقابله با این ویروس جدی گرفتن نکات بهداشت فردی از سوی تک تک افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha