فرماندار محمودآباد نسبت به شدت شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار بیماران مبتلا به کوید ۱۹ در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و از تمامی مردم اعم از مسافر و مجاور خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

فرماندار نسبت به شدت شیوع کرونا در محمودآباد ابراز نگرانی کرد

سلامت نیوز: فرماندار محمودآباد نسبت به شدت شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار بیماران مبتلا به کوید ۱۹ در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و از تمامی مردم اعم از مسافر و مجاور خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، علیرضا شریعت روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان گفت : به  دلیل موقعیت جغرافیایی و گردشگر پذیر بودن محمودآباد و حضور انبوه گردشگران و مسافران در تعطیلات اخیر ، اکنون شاهد افزایش شیوع ویروس و آمار بیماران هستیم و لازم است محدودیت های سختگیرانه تری را به اجرا بگذاریم.


وی افزود : متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم و مسافران ، وضعیت این شهرستان طی ۲ هفته گذشته قرمز شد و تنها بیمارستان شهرستان هم به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافت.


فرماندار محمودآباد گفت : اکنون آمار بیماران مبتلا به کوید۱۹ و بستری در تنها بیمارستان محمودآباد و بیمارستان های شهرستان آمل به مرز نگران کننده رسیده است و در واقع با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و سیر صعودی آن ، در حال حاضر در هیچ یک از بیمارستان های این دو شهرستان ظرفیت پذیرش وجود ندارد.
وی با تاکید بر ضروری بودن تشدید محدودیت های مقابله با کرونا و نظارت جدی تر در این زمینه ، افزود : تا عبور از شرایط قرمز کرونایی ، تمامی پارک ها ، سواحل ، تفرجگاه ها ،رستوران ها و کافه ها تعطیل خواهد بود و با متخلفان بشدت برخورد می شود.


شریعت همچنین از تعطیلی طرح های دریا در محمودآباد پیش از این خبر داد و گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا ، محیط ساحل و دریا برای حضور مسافران و مجاوران مناسب نیست و تاکید می گرشود که تمامی شهروندان از شنا در دریا خودداری کنند.


نماینده عالی دولت در محمودآباد همچنین از شهروندان خواست با زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع بیش از پیش این ویروس در شهرستان پیشگیری کنند.


شهرستان ساحلی محمودآباد با یکصد هزار نفر جمعیت به دلیل قرار گیری در منتهی علیه محور هراز ، یکی از مهم ترین شهرهای مسافر پذیر استان مازندران محسوب می شود.


محمودآباد نخستین شهرستان در مازندران بود که موج نخست شیوع ویروس کرونا را زودتر از سایر شهرستان ها پشت سر گذاشت و آخرین بیمار مبتلا به کوید ۱۹ در این شهرستان در موج نخست ۲۹ فروردین ماه امسال مرخص شد و تنها بیمارستان شهرستان به روال عادی فعالیتش بازگشت . با این وصف در پی افزایشی شدن شیوع کرونا از نیمه دوم تیر ماه ، بیمارستان این شهرستان از بیستم این ماه مجبور به پذیرش دوباره بیماران مبتلا به کوید ۱۹ شد.
هم اکنون بر اساس آمارهای رسمی ، حدود یکهزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به کوید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha