سلامت نیوز : یك جراح مغز و اعصاب گفت: بیش از 80 درصد از درمان‌های سرپایی در مراكز خصوصی و بیش از 20درصد در مركز دولتی انجام می‌گیرد.

به گزارش فارس محمد طباطبایی در مراسم افتتاح بیمارستان فوق تخصصی نیكان كه عصر امروز در این بیمارستان برگزار شد، اظهار داشت: نحوه ارائه خدمت در كشور بر اساس شرایط اجتماعی و اقتصادی به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود.

وی گفت: در بخش بستری بیش از 80 درصد از بیماران در بخش‌های خصوصی بستری می‌شوند و بیش از یكصد هزار تخت بیمارستانی در كشور وجود دارد كه از این تعداد 90 هزار تخت در بخش دولتی است.

این جراح مغز و اعصاب اضافه كرد: قبل از انقلاب بخش خصوصی در زمینه بستری، نقش كمتری داشته است ولی در زمینه درمان در سال‌های پس از انقلاب بخش خصوصی فعالیت چشمگیری داشته است و پا به پای بخش‌ دولتی فعالیت می‌كند و فعالیت‌های آن نیز روز به روز افزایش یافته است.

طباطبایی اضافه كرد: در بخش سرپایی نزدیك به 80 درصد از درمان توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد و حدود 20 درصد آن در بخش دولتی است. این روند بعد از انقلاب تغییر كرده و شرایط پزشكی كشور نیز رشد بسیاری پیدا كرده است.

وی بیان داشت: قبل از انقلاب حدود 16 هزار پزشك وجود داشت و 4 هزار پزشك بعد از انقلاب از كشور خارج شدند و تعداد دانشجویان پزشكی زیر یك‌هزار نفر بوده است. به لطف پروردگار و با همت مدیران نظام جمهوری اسلامی جامعه پزشكی رشد بسیار خوبی پیدا كرده است. همچنین درمان در كشور ارتقاء و دانشكده‌های پزشكی در سطح كشور توسعه پیدا كرده و نیاز ما به پزشكان خارجی نیز برطرف شده است.

این جراح مغز و اعصاب افزود: به جایی رسیده‌ایم كه می‌توانیم افتخار كنیم كه پزشك به كشورهای دیگر اعزام می‌كنیم و در اكثر رشته‌های تخصصی نیز نیازی به پزشكان خارجی نداریم.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اكنون بیش از 120 هزار پزشك فارغ‌التحصیل به غیر از پیراپزشكان در كشور وجود دارد كه می‌تواند مایه افتخاری برای ما باشد.

طباطبایی بیان كرد: در سال 1357 ایران جمعیتی بالغ بر 35 میلیون نفر داشت كه برای چنین جمعیتی 40 جراح مغز و اعصاب در كشور مشغول به فعالیت بودند كه 35 نفر از آنها در تهران فعالیت می‌كردند و هم اكنون نزدیك به 600 جراح متخصص و فارغ‌التحصیل در كشور وجود دارد و استانی نیست كه جراح مغز و اعصاب نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha