سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 29691
سلامت نیوز : فرد مجاز است فقط ده درصد وزن خود بار حمل کند اگر این مقدار افزایش یابد درصورتی که کیف را با دست حمل کند دچار آرتروز گردن و کتف شده و اگر به صورت بند روی کتف چپ یا راست بیندازد دچار افتادگی شانه خواهد شد.
یک متخصص طب کار در یزد اظهارداشت: ضعیف شدن ماهیچه های نگهدارنده گردن، فشارروی مهره ها، فرسایش غضروف ها و آسیب دیدن مفصل ها باعث عدم تحرک طولانی مدت، فشار روی ماهیچه به صورت مداوم باعث آسیب دیدن آن ماهیچه و در نهایت دردهای عضلانی را به بارمی آورد.
دکتر زیبا لوک زاده در خصوص این که چگونه دردهای گردن راکاهش دهیم گفت : کنارگذاشتن کیف و تلاش درجهت کاستن ازحمل وسایل اولین قدم برای کاهش دردهای آرتروز است و انجام حرکات ورزشی سر و گردن و ماهیچه های کتف می تواند باعث تقویت این ماهیچه هاشده و از فشار روی ستون فقرات و استخوان های گردن بکاهد.
وی توصیه کرد: دانش آموزان را می توان با تشویق به حرکات ورزشی و دادن مسوولیت در منزل مانند تمیز کردن شیشه پنجره های خانه از مبتلا شدن به این بیماری نجات داد.
این متخصص طب کار یادآور شد: خانم های خانه دار نیز اگر وزن کیف زنانه آنها بیش از یک دهم وزن بدنشان باشد به همین مشکل دچار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha