تعریق از كاركردهای طبیعی و مفید بدن ماست. با این حال تعریق زیاد می‌تواند برای ما آزاردهنده باشد. هایپر هیدروز یا تعریق بیش از اندازه یك مشكل رایج است كه می‌تواند همه بدن یا فقط نواحی خاصی مانند زیربغل، دست‌ها یا صورت را تحت‌تاثیر قرار دهد. خوشبختانه روش‌های طبیعی برای خنك كردن بدن، از بین بردن بوی بد عرق و كنترل تعریق وجود دارد كه شما را با تعدادی از آنها آشنا می‌كنیم.

روش‌های طبیعی برای خنك كردن بدن

سلامت نیوز:تعریق از كاركردهای طبیعی و مفید بدن ماست. با این حال تعریق زیاد می‌تواند برای ما آزاردهنده باشد. هایپر هیدروز یا تعریق بیش از اندازه یك مشكل رایج است كه می‌تواند همه بدن یا فقط نواحی خاصی مانند زیربغل، دست‌ها یا صورت را تحت‌تاثیر قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،خوشبختانه روش‌های طبیعی برای خنك كردن بدن، از بین بردن بوی بد عرق و كنترل تعریق وجود دارد كه شما را با تعدادی از آنها آشنا می‌كنیم.

سركه: هم سركه معمولی و هم سركه سیب به بیرون راندن سموم از بدن كمك می‌كنند. مصرف مخلوط دو قاشق غذاخوری سركه طبیعی با یك قاشق چایخوری سركه سیب سه بار در روز و نیم ساعت قبل از غذا، می‌تواند به حل شدن مشكل تعریق شما كمك كند.

گوجه‌فرنگی: راه‌حل دیگر نوشیدن روزانه یك لیوان آب گوجه‌فرنگی تازه است.آنتی‌اكسیدان‌های موجود در گوجه‌فرنگی بسیاری از سمومی را كه معمولا از طریق تعریق از بدن خارج می‌شوند از بین می‌برد. گوجه‌فرنگی همچنین می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد.

انگور : مملو از آنتی‌اكسیدان‌هایی است كه سموم را از بین می‌برند و با تنظیم دمای داخلی بدن و خنك كردن آن از گرمای بیش از حد و تعریق زیاد جلوگیری می‌كنند. نوشیدن روزانه یك لیوان آب انگور یا مصرف 10 تا 15 عدد از این میوه می‌تواند مفید باشد.

دمنوش مریم‌گلی: دارای مقادیر زیادی منیزیم و ویتامینB است كه باعث كنترل فعالیت غدد عرق می‌شوند.مصرف روزانه این دمنوش می‌تواند تعریق را تا حد زیادی كاهش دهد. با این حال اگر از صرع یا فشار خون بالا رنج می‌برید از مصرف مریم‌گلی خودداری كنید.

پنیر، ماست و شیر: گنجاندن این خوراكی‌ها در رژیم غذایی به تامین كلسیم مورد نیاز روزانه بدن كمك می‌كند. كلسیم یك ماده معدنی مهم است كه در حفظ دمای مطلوب بدن و درنتیجه تعریق كمتر نقش دارد. سعی كنید انواع كم‌چرب این مواد غذایی را انتخاب كنید تا به كاهش تعریق خود كمك بیشتری كرده باشید.

هندوانه، توت‌فرنگی، خیار، كاهو : آبرسانی به بدن از آسان‌ترین راه‌ها برای خنك نگه داشتن بدن و جلوگیری از تعریق است. این یعنی نوشیدن روزانه هشت لیوان آب و نیز مصرف میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به كاهش تعریق ما كمك كند. هندوانه و توت‌فرنگی با دارا بودن 92درصد آب و خیار و کاهو با داشتن 96 درصد آب، آبرسان‌ترین میوه‌ها و سبزیجات برای بدن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha