سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 29694

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: مواد مخدر صنعتی در باشگاه‌های بدنسازی به اسم قرص لاغری به ورزشكاران داده می‌شود. همچنین مكان‌هایی با دادن شماره تلفن اعتباری این مواد را به در خانه‌ها می‌فرستند.

 سلامت نیوز : مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: مواد مخدر صنعتی در باشگاه‌های بدنسازی به اسم قرص لاغری به ورزشكاران داده می‌شود. همچنین مكان‌هایی با دادن شماره تلفن اعتباری این مواد را به در خانه‌ها می‌فرستند.

به گزارش فارس، شهرام خرازی‌ها در همایش پیشگیری از مصرف متامفتامین‌ها در جامعه در خصوص نقش رسانه‌ها در جلوگیری از ابتلای جوانان به این مواد اظهار داشت: مواد مخدر صنعتی در ابتدای مصرف، سوء مصرف معمولا ایجاد نمی‌كنند اما پس از مدتی كه فرد به مصرف این ماده مداومت پیدا كرد مانند زنجیری كه بر دستان فرد بسته می‌شود دیگر تقریبا فرد توانایی باز كردن این زنجیر را ندارد.

وی افزود: متاسفانه مصرف مواد محرك برای بی‌خوابی‌ها متداول شده بخصوص مصرف ماده ریتالین در كه ایام امتحانات توسط دانش‌آموزان و دانشجویان مصرف می‌شود.

خرازی‌ها تصریح كرد: مواد محرك شادی‌های كاذب ایجاد می‌كند و فرد خوشحال است كه انرژی كاذبی وارد وجودش شده است اما پس از اینكه اثر این مواد از بین رفت فرد معمولا به خواب عمیق فرو می‌رود و به دلیل اینكه به علت مصرف این مواد بی‌خوابی شاید چند روزه‌ای را كشیده باشد می‌خواهد جبران كسری خواب خود را بكند.

وی اضافه كرد: مطالعات نشان داده است مصرف این مواد موجب افزایش بروز رفتارهای پرخطر جنسی و در نهایت ایدز می‌شود.

خرازی‌ها یادآور شد: فرد بعد از مصرف این مواد احساس قدرت خاصی می‌كند اما پس از مدتی كه اثر این مواد از بین رفت نخوت و سستی را به همراه دارد و می‌تواند افسردگی را برای او به دنبال داشته باشد.

وی ضمن انتقاد از شیوع قرص‌های لاغری در كشور گفت: متاسفانه این قرص‌ها بسیار تبلیغ می‌شود و حتی مكان‌هایی با دادن شماره تلفن اعتباری این مواد را به در خانه‌ها می‌فرستند. همچنین در باشگاه‌های بدنسازی به اسم قرص‌های لاغری مواد محرك داده می‌شود.

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: متاسفانه در مطبوعات یك نوع ناهنجاری در انعكاس اخبار مرتبط به اعتیاد دیده می‌شود به عنوان مثال در برخی از نشریات كثیرالانتشار دیده شده است كه تبلیغات ترك شیشه در روزنامه درج شده است كه وقتی با آنها تماس گرفته می‌شود متوجه می‌شویم كه عطاری بوده و كپسول دست‌ساز برای ترك شیشه به افراد می‌دهند در حالی كه شیشه درمان دارویی ندارد.

وی با بیان اینكه این سوال وجود دارد كه چرا با این مطبوعات برخورد نمی‌شود گفت: از طرف دیگر اگر صفحه حوادث مطبوعات را طی یك هفته در كنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم حداقل 4 عنوان "شیشه‌ای " مانند مرد شیشه‌ای و پدر شیشه‌ای كه مربوط به مصرف شیشه توسط فرد است دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha