سلامت نیوز : پیگیری دقیق و سریع رفع کمبودهای دارویی از طریق سامانه توزیع دارو، شرکت های پخش دارویی و 50 داروخانه پشتیبان در سطح استان خوزستان به صورت مستمر و شبانه روزی آغاز شده است.
دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و داروی این دانشگاه در سومین جلسه ستاد توزیع داروی استان که در معاونت غذا و دارو این دانشگاه تشکیل شد با اعلام این مطلب گفت: در این جلسه علاوه بر بررسی آغاز روند سامانه نظارت بر توزیع دارو و مخدر در استان، مشکل عدم پرداخت مطالبات داروخانه های استان توسط سازمان های بیمه گر و حمل و نقل دارو در مرکز شهر نیز بررسی و برای رفع آنها تصمیم گیری شد.
وی همچنین از توزیع داروهای خاص و تجویز داروهای مخدر به منظور ترک اعتیاد از طریق سامانه نظارت بر توزیع دارو برای نخستین بار در کشور در آینده ای نزدیک در استان خبر داد و افزود: نظارت دقیق و صحیح  برمصرف دارو، جلوگیری از خروج دارو از چرخه توزیع و قاچاق آن و تامین به موقع دارو برای بیماران خاص از مزیت های این اقدام است.
دکتر شریف مخمل زاده با بیان اینکه داروهای موجود در سطح کشور در استان برای بیماران فراهم و در دسترس است تاکید کرد: اگر کمبود دارویی در استان مشاهده و یا توسط مردم گزارش شود در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: قیمت دارو افزایش نیافته و در صورت ضرورت توسط کمیته قیمت گذاری در سطح وزارت بهداشت اعلام خواهد شد که این موضوع ارتباطی به بحث یارانه ها ندارد.
دکتر مخمل زاده در ادامه افزود:  شهروندان در صورت مشاهده هرگونه  تخلف و گران فروشی، آن را با شماره تلفن 2232363 واحد نظارت بر دارو ومخدر معاونت غذا و دارو گزارش دهند تا با آن برخورد قانونی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha