سلامت نیوز : برای نخستین بار در کشور عمل جراحی خارج کردن تومور مغز با روش آرامبخشی و بیداری در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان با موفقیت انجام شد.
دکتر پرویز کاشفی مدیر گروه بیهوشی این مركز، در خصوص این روش جدید اظهار داشت: این روش بیهوشی از آخرین دستاوردهای علم پزشکی است که جهت تهیه بهترین حالت ممکن برای جراحی انواع توده‌های فضاگیر مغز و همچنین تصحیح اختلالات حرکتی مانند بیماری پارکینسون، صرع و نیز استریوتاکسی (برداشت نمونه از ضایعات مغزی) به تازگی در تعداد محدودی از کشورهای پیشرفته استفاده می‌شود.
وی افزود: در این روش بیهوشی، بیمار در هنگام تقاضا، جهت بررسی موقعیت دقیق ضایعه‌ی فضاگیر مغز و جداسازی آن از بخش سالم مغز، بیدار شده و به تحریکات ایجاد شده در قشر مغز، پاسخ حرکتی، حسی یا دیداری می دهد.
دکتر کاشفی ادامه داد: این روش بیهوش برای اولین بار بر روی یک بیمار دچار تومور مننژیوم مغز و دومین مورد آن نیز 31 خردادماه بر روی یک بیمار دچار تومور گلیوبلاستوم مولتیفورم مغز انجام شد که در هر دو عمل، این روش بیهوشی با موفقیت کامل انجام شد.
وی همچنین گفت: در این روش ابتدا اعصاب حسی سر بلوک شده و سپس بیمار بدون هیچ‌گونه تداخل در راه هوایی، به آرامبخشی کافی برده می‌شود و در هنگام نیاز بیدار شده و به تحریکات در وضعیت هوشیاری کامل پاسخ می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha