مت هنکوک، وزیر بهداشت و درمان انگلیس نتایج تحقیقات بدست آمده برای تولید واکسن بیماری کووید ۱۹ را در دانشگاه‌های این کشور امیدوار کننده دانست و گفت یک گام به یافتن واکسن کرونا نزدیک شده ایم.

توضیح وزیر بهداشت انگلیس از نتایج ساخت واکسن کرونا در آکسفورد

سلامت نیوز: مت هنکوک، وزیر بهداشت و درمان انگلیس نتایج تحقیقات بدست آمده برای تولید واکسن بیماری کووید ۱۹ را در دانشگاه‌های این کشور امیدوار کننده دانست و گفت یک گام به یافتن واکسن کرونا نزدیک شده ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر بهداشت و درمان انگلیس در پارلمان انگلیس گفت: دانشگاه‌های آکسفورد و امپریال کالج به نتایج امیدوار کننده‌ای در زمینه تولید واکسن دست یافته اند و تحقیقات انجام شده، از واکنش مناسب سیستم ایمنی بدن حکایت دارد. علاوه بر اقدامات تحقیقاتی، سرمایه گذاری برای پیش خرید واکسن نیز انجام شده و ۹۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ نیز پیش خرید شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه های انگلیس واکسنی که دانشگاه اکسفورد تهیه کرده است بر روی بیش از هزار نفر آزمایش شده و نشان داده است آنتی بادی و گلبول سفید تولید شده موجب تقویت سیستم ایمنی دریافت کنندگان آن شده است. دانشمندان دانشگاه اکسفورد با بیان این موضوع تاکید کردند هنوز زود است بتوان گفت این واکسن فرد مبتلا را درمان و یا از ابتلای افراد به ویروس کرونا پیش گیری می‌کند.

به نوشته رسانه‌ها در انگلیس ادرین هیل مدیر طرح تولید واکسن در دانشگاه اکسفورد با بیان اینکه در آزمایش‌های اولیه دو دوز از واکسن تولید شده در فاصله‌ای چهار هفته‌ای به بدن داوطلبان تزریق شد گفت: سیستم ایمنی بدن این افراد با تزریق دوباره واکسن تولید شده تقویت شد.

از سوی دیگر با مبتلا شدن ۵۸۰ نفر دیگر، شمار مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ در انگلیس به ۲۹۵ هزار و ۳۷۲ نفر رسید. وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ نفر دیگر در این کشور، قربانی همه گیری کووید ۱۹ شدند. به علت دیر رسیدن آمار مبتلایان و جان باختگان، معمولا شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در انگلیس، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، کم‌تر از میزان واقعی است.

مت هنکوک، وزیر بهداشت و درمان انگلیس امروز در مجلس این کشور اعلام کرد واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد "بی‌خطر" است و می‌تواند ایمنی بدن را برای مبارزه با این ویروس تربیت کند. همچنین مت هنکوک گفت دولت این کشور با شرکت‌های سازنده واکسن و داروسازی‌های معتبر قرار دادی امضا کرده است تا ۹۰ میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را در صورت ساخت، بخرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha