رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر انجام ۹۹۴ ماموریت امداد و نجات کوهستان، اعلام کرد: با انجام این ماموریت ها، ۹۳۵ آسیب دیده، نجات داده شدند.

انجام ۹۹۴ عملیات امداد کوهستان و نجات ۹۳۵ آسیب‌دیده

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر انجام ۹۹۴ ماموریت امداد و نجات کوهستان، اعلام کرد: با انجام این ماموریت ها، ۹۳۵ آسیب دیده، نجات داده شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، مهدی ولی پور با اشاره به رشد ۴ درصدی ماموریت های امداد و نجات در کوهستان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، گفت:  از اول فروردین تا ۲۸ تیرماه سال جاری در مناطق کوهستانی ۳۱ استان کشور ۹۹۴ ماموریت امداد و نجات به ثبت رسیده است که منجر به نجات ۹۳۵ آسیب دیده، انتقال هوایی و زمینی ۲۳۶ مصدوم به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۹۷ مصدوم در محل حادثه شد که از جهت تعداد ماموریت نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با ۹۵۵ مورد، شاهد رشد ۴ درصدی ماموریت های امداد و نجات در مناطق کوهستانی بوده ایم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر،رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره انجام بیشترین ماموریت مرتبط با حوادث کوهستان در استان های تهران، فارس و مازندران، افزود: تیم های امداد و نجات کوهستان استان های تهران با ۱۰۱ مورد ( ۱۰ درصد از کل ماموریت های  کوهستان)، فارس  با ۸۸ مورد ( ۸.۸ درصد از کل ماموریت های کوهستان) و مازندران  با ۶۸ مورد (۶.۸ درصد از کل ماموریت های کوهستان) انجام داده اند.


رشد ۲۵ درصدی ماموریت‌های پشتیبانی از حریق جنگل و مراتع کشور
ولی پور با اشاره به رشد ۲۵ درصدی ماموریت های پشتیبانی از حریق جنگل و مراتع کشور نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، گفت: از ابتدای سال جاری و به دلیل وقوع آتش سوزی های گسترده در مناطق جنگلی و مرتعی ۲۳ استان کشور، ۲۳۱ ماموریت امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شده است.
وی افزود: در این مدت ۱۳ مصدوم به مراکز درمانی انتقال و ۳۰ مصدوم در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند که از جهت تعداد ماموریت نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با ۱۸۵ مورد، شاهد رشد ۲۵ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات در حریق جنگل و مراتع کشور هستیم.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین درباره پرواز بالگردهای هلال احمر به منظور اطفاء حریق از ابتدای سال ۹۹ تا ۲۸ تیرماه سال جاری، اضافه کرد: در این مدت ۹۱ سورتی پرواز معادل ۴۵ ساعت پرواز برای انتقال ۱۷۸ نیروی امدادی، حمل ۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بار و انتقال ۳ مصدوم انجام شده است.


وی با تاکید بر ثبت بیشترین ماموریت مرتبط با حریق جنگل و مرتع در استان های فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: بیشترین ماموریت به ترتیب مربوط به استان فارس با ۶۵ مورد ( ۲۸ درصد از کل ماموریت ها)، کرمان  با ۳۰ مورد (۱۳ درصد از کل ماموریت ها) و کهگیلویه و بویراحمد  با ۲۴ مورد (۱۰ درصد از کل ماموریت ها) بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha