سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 29703

كسانی كه كارهای نوشتاری زیادی انجام می دهند و از مچ دست خود استفاده می‌كنند فشار بر روی رگ‌ها و عصب‌های عبوری از ناحیه جلوی مچ را افزایش داده و مبتلا به سندرم تونل مچ دستی می‌شوند.

سلامت نیوز :كسانی كه كارهای نوشتاری زیادی انجام می دهند و از مچ دست خود استفاده می‌كنند فشار بر روی رگ‌ها و عصب‌های عبوری از ناحیه جلوی مچ را افزایش داده و مبتلا به سندرم تونل مچ دستی می‌شوند.
مسوول انجمن فیزیوتراپی استان یزد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افراد مبتلا به سندرم مچ دست در هنگام شب و یا استراحت، درد انگشتان را بیشتر حس می‌كنند كه این افراد هنگام احساس درد با تكان دادن دست خود احساس راحتی می كنند.
ذبیح الله برجسته افزود: در فعالیت هایی كه مچ در یك وضعیت ثابت و طولانی قرار می‌گیرد یعنی در میان افراد تایپیست، كسانی كه كارهای نوشتاری زیادی انجام می دهند و یا زنان كه برای شستن ظروف و لباس از مچ دست خود استفاده زیادی می‌كنند و دست در یك وضعیت كاملا غلط قرار می‌گیرد، فشار بر روی رگ‌ها و عصب‌های عبوری از ناحیه جلوی مچ دست وارد می‌شود.
وی ادامه داد: در این هنگام دست دچار گزگز یا مورمور شدن در ناحیه انگشتان به ویژه انگشتان شست،‌ اشاره و میانی می‌شود.
برجسته یادآور شد: در مواقعی كه فعالیت در وضعیت صحیح انجام می‌شود ولی درد شدید است استفاده از مچ بند و یا اسپلینت ضرورت دارد.
این كارشناس فیزیوتراپی تصریح كرد: در مراحل اولیه درمان توسط فیزیوتراپی و با استفاده از امواج اولتراسوند یا لیزر انجام می شود. در مراحل شدیدتر و در صورتی كه درد با فیزیوتراپی بهبود نیافت، استفاده از عمل جراحی به بهبودی بیمار كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha