سلامت نیوز :رییس كل سازمان نظام پزشكی درباره اظهارات اخیر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر این كه عدم پرداخت پول بیمارستان‌ها در سال گذشته بنا به درخواست وزارت بهداشت بوده است، گفت: این موضوع را در كمیسیون بهداشت بررسی می‌كنیم.

دكتر سید شهاب‌الدین صدر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سازمان‌های بیمه‌گر بدهی‌های زیادی به پزشكان، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی دارند و بیشترین بدهی مربوط به سازمان بیمه‌ تامین اجتماعی است. تمام تلاش خود را می‌كنیم كه طی چند هفته اخیر مطالبات سال 89 مراكز درمانی با بیمه‌ها تسویه شود چرا كه این موضوع در روند ارایه خدمات اختلال ایجاد می‌كند.

وی همچنین در مورد بخش دیگری از اظهار نظرهای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی كه عنوان كرده بود ارزشیابی بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت اشكال جدی دارد، نیز به ایسنا گفت: ارزشیابی بیمارستان‌ها از وظایف وزارت بهداشت و مشكلی در این زمینه وجود ندارد. سازمان نظام پزشكی نیز پیش از این اعلام كرده است كه می‌تواند در این زمینه كمك‌ها و اقدامات لازم را برای همكاری با وزارت بهداشت انجام دهد.

صدر همچنین به بحث ادغام وزارتخانه‌ها اشاره كرد و گفت: كمیته مشتركی از مجلس و دولت بحث ادغام وزارتخانه‌های رفاه، كار و تعاون را بررسی می‌كنند. در این ادغام بحث دبیرخانه بیمه‌ها و همچنین تشكیل شورای عالی بیمه سلامت نیز مطرح است.

وی در این باره ادامه داد: نظر كمیسیون بهداشت آن است كه سازمان‌های بیمه مانند گذشته به وزارت بهداشت برگردند. اما بحث كمیته مشترك تشكیل شده در این زمینه آن است كه متولی امر سلامت وزارت بهداشت و بیمه‌ها در هر محلی باید از سیاست‌های وزارت بهداشت تبعیت كنند. در مجموع این كه جایگاه بیمه‌ها كجا باشد، محل بحث كارشناسی است. در كل نظر آن است كه دبیری شورای عالی بیمه سلامت باید با وزارت بهداشت باشد این كه كل بیمه‌ها جا به جا شوند، فعلا مطرح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha