سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲

هر گونه اختلال که سلامت روانی و آرامش جسمی افراد را بر هم بزند استرس نام دارد، و این اختلال تا زمانی رخ می دهد که بدن باید کارهایی بیش از حد توانایی خود انجام دهد.

سلامت نیوز :هر گونه اختلال که سلامت روانی و آرامش جسمی افراد را بر هم بزند استرس نام دارد، و این اختلال تا زمانی رخ می دهد که بدن باید کارهایی بیش از حد توانایی خود انجام دهد.
كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: هر گونه حادثه یا رویداد که سبب پاسخ فیزیولوژیک و روانی در فرد شود را استرس می نامیم، اگر استرس شدید باشد و یا زیاد طول انجامد زیان آور خواهد بود و سبب بروز بیماری های روانی (مثل اضطراب و افسردگی) و بیماری های روان تنی مثل فشار خون، بیماری کرونر قلب می شود.
دكتر مهدیه وارث وزیریان در خصوص راه های مبارزه و كاهش استرس، گفت: افراد باید تلاش کنند تا خود را آرام کرده، با آب گرم دوش بگیرند، موسیقی آرامبخش گوش كنند، چشمانشان را بسته و نفس عمیق بکشند.
وی افزود: زمانی را برای خودشان اختصاص داده و اگر به کاری علاقه مند هستند و از آن لذت می برند، آن را انجام دهند همچنین می توانند با انجام فعالیت های ورزشی استرس خود را كم كنند.
این روانپزشك تصریح كرد: افراد باید یاد بگیرند که خود را دوست داشته و به خود احترام بگذارند و با افرادی معاشرت کنند که آنها را قبول دارند و احترام می گذارند.
دكتر وارث وزیریان با تأكید بر این كه  با برنامه‌ ریزی فعالیت های تفریحی در زندگی، می توان استرس خود را كاهش داد،‌ گفت: این امر به آنها كمك می‌كند تا انگیزه‌ای برای انجام كارهایشان داشته باشند.
گفتنی است: آمارها نشان داده كه افراد بانشاط، عمر طولانی و مشكلات جسمی كمتری دارند و نسبت به دیگران پركارتر هستند. افراد با استفاده از تنفس عمیق و تمركز بر افكار مثبت، استرس و نگرانی را از خود دور كرده و به خود آرامش دهند. خواب كافی همراه با تفكر مثبت ، استراحت به صورت تدریجی، ورزش، گوش‌ دادن به موسیقی ملایم، ارتباط با دوستان  و دوست داشتن دیگران از عوامل ایجاد آرامش در افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha