پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

پوسیدگی، دندان ترک خورده ، آبسه یا وضعیت سینوسی همه می توانند درد دندان را به وجود آورند.

چگونه از شر درد دندان راحت شویم؟

سلامت نیوز:پوسیدگی، دندان ترک خورده ، آبسه یا وضعیت سینوسی همه می توانند درد دندان را به وجود آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دندان درد از جمله دردهای بسیار آزاردهنده است که بسته به شدت آسیب دندان این میزان درد نیز متغیر است. پوسیدگی، دندان ترک خورده ، آبسه یا وضعیت سینوسی همه می توانند درد دندان دردناک را به وجود آورند؛ لذا آرام کردن درد دندان خودش می‌تواند برای افراد یک چالش بزرگ باشد که در ادامه مطلب با روش‌های آرام کردند درد دندان بیشتر آشنا می‌شوید:

شستشو با آب نمک
برای بسیاری از افراد ، شستشوی با آب نمک یک روش درمانی موثر در سطح اول است. آب نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است و می‌ تواند به شل شدن ذرات مواد غذایی و بقایای مواد غذایی بین دندان‌های شما کمک کند. درمان دندان درد با آب نمک همچنین می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود زخم‌های دهان کمک کند.
برای استفاده از این روش، ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را درون یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.


 شستشو با هیدروژن پراکسید 
شستشو با پراکسید هیدروژن نیز ممکن است کمک به تسکین درد و التهاب کند. علاوه بر کشتن باکتریها ، پراکسید هیدروژن می‌تواند باعث کاهش التهاب لثه و خونریزی لثه شود.
اطمینان حاصل کنید که پراکسید هیدروژن را به درستی رقیق کرده اید. برای این کار ،  پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. آن را فرو ندهید.


سس زنجبیل و فلفل

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند. شما می‌توانید هر کدام از این دو ادویه را به طور جداگانه مورد استفاده قرار دهید، چراکه هر دوی این مسکن‌ها، پیام تسکین درد را به مغز می فرستند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر، می‌توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید. از روش زیر کمک بگیرید:
میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس بسازید. توپ کوچکی از پنبه درست کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید. بعد هم آن را درست روی دندان تان (جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند) بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید.


آب اکسیژنه

اگر درد دندان شما با بدمزگی دهان و حتی تب همراه بود، بهترین راه برای کم کردن مشکل، استفاده از آب اکسیژنه است. اما مثل تمام روش‌های طبیعی، این هم یک روش موقتی است و تنها تا روز ویزیت پزشک شما را آرام نگه می‌دارد و عفونت دندان تان را کمتر می‌کند. اگر چاره ای جز تسکین خانگی درد ندارید، از این روش کمک بگیرید:
برای کشتن باکتری‌ها و کم کردن ناراحتی تان، کمی آب اکسیژنه ۳ درصد را قرقره کنید.از این محلول تنها برای شستشو استفاده کنید و پس از چرخاندن آن در دهان تان، محلول را بیرون بریزید. بعد هم چند بار دهان تان را با آب خالی شست وشو دهید.


سیر

خوردن سیر تنها سیستم ایمنی بدن تان را تقویت نمی‌کند. این داروی طبیعی علاوه بر اینکه نمی گذارد هر نوع بیماری سراغ تان بیاید و بیهوده درد بکشید، مسکن خوبی برای درد دندان هم به حساب می آید. برای گرفتن بهترین نتیجه از سیر درمانی، به این توصیه عمل کنید:یک حبه سیر را روی دندان تان بگذارید و آن را بجوید. درد شما چند دقیقه بعد از جویدن سیر آرام می‌شود. پس اگر نتیجه را فورا مشاهده نکردید، به جویدن سیر ادامه ندهید.این گیاه نه تنها درد شما را آرام می‌کند، بلکه مصرف مداومش دندان تان را محکم تر هم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha