سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 29716
سلامت نیوز :دكتر مسعود كیمیاگر گفت:مصرف قهوه برای بیدار ماندن فرد در شب مناسب نیست زیرا باعث می شود كه فرد تمركز مناسبی نداشته و با اختلالات خواب در صبح روبرو شود.
دكتر مسعود كیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هنگامیكه صبح از خواب برمی خیزیم مصرف قهوه می تواند باعث باز شدن چشم ها یعنی بیدار شدن خود و تمركز بیشتر شود.

كیمیاگر خاطر نشان كرد: مصرف قهوه در شب برای بیدار نگه داشتن فرد مناسب و خوب نخواهد بود زیرا باعث می شود تمركز مناسب و درستی نداشته و با اختلالات خواب در صبح روبرو شویم.

این متخصص عنوان كرد: خواب خوب قبل از ساعت 12 شب مناسب بوده و استراحت و آرامش بین 7 تا 8 ساعت مناسب است.

وی افزود: افرادی كه شب ها بیدار مانده و بعد از ساعت 12 شب می خوابند باید توجه داشته باشند كه این خواب به آنها آرامش نخواهد داد چرا كه بدن افراد به سیستم شب و روز عادت داشته یعنی بدن ساعت بیولوژیكی داشته و نوسانات شب و روز برای فرد مهم است.

كیمیاگر خاطر نشان كرد: برای خواب مناسب بهتر است فرد دیر هنگام نخوابیده تا بتواند استراحت و آرامش مناسبی داشته باشد.

مصرف قهوه در بعضی افراد باعث تپش قلب و بی قراری می شود

كیمیاگر در ادامه افزود: مصرف قهوه در روز به اندازه 2 تا 3 فنجان مناسب است كه البته این مقدار برای افرادی كه با مصرف آن دچار تپش قلب و بی قراری می شوند مناسب نیست و باید كم مصرف كرده و یا قهوه را رقیق كرده مصرف كنند.

وی گفت: در كشور ما چای نوشیدنی بهتری نسبت به قهوه است زیرا چای ملایم تر از قهوه بوده و می توان آن را به دفعات بیشتری مصرف كرد.

وی تاكید كرد: چون مصرف قهوه بر روی قلب بعضی از افراد تاثیر گذاشته و موجب تند شدن ضربان های قلب و بی قراری می شود این دسته از افراد بهتر است بیشتر چای ملایم و به دفعات مصرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha