شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 297180

نتایج یک بررسی نشان می دهد: ماسک های خانگی که حداقل از دو لایه تولید شده اند در کنترل شیوع بیماری کووید-۱۹ موثر هستند.

توصیه ای برای تهیه ماسک های پارچه ای خانگی

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می دهد: ماسک های خانگی که حداقل از دو لایه تولید شده اند در کنترل شیوع بیماری کووید-۱۹ موثر هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی مشخص شد: ماسک های خانگی حداقل باید از دو لایه و ترجیحا سه لایه تولید شده باشند تا مانع از انتشار ترشحات تنفسی آلوده به ویروس کووید-۱۹ شوند.


ترشحات تنفسی آلوده به ویروس از طریق سرفه، عطسه یا صحبت کردن در هوا منتشر می شود که ماسک می تواند از افراد سالم در برابر استنشاق ترشحات آلوده محافظت و از انتشار این ذرات از طریق افراد آلوده جلوگیری کند.   


کمبود جهانی تجهیزات حفاظتی در زمان همه گیری بیماری کووید-۱۹ موجب شد تا سازمان های بهداشت و سلامت از قبیل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا استفاده از ماسک های خانگی را به عنوان جایگزین ماسک های جراحی توصیه کند.


در این بررسی محققان استرالیایی به مقایسه اثربخشی ماسک های یک و دو لایه با ماسک های جراحی در جلوگیری از گسترش ترشحات تنفسی پرداختند.
بررسی های انجام شده نشان داد: ماسک های جراحی سه لایه موثرترین عامل در کاهش انتشار ترشحات تنفسی آلوده هستند. اگرچه ماسک های پارچه ای یک لایه نیز میزان انتشار این ترشحات هنگام صحبت کردن را کاهش می دهد.


به گزارش مدیکال اکسپرس، هرچند ماسک های دو لایه بهتر از ماسک های یک لایه در کاهش انتشار ترشحات تنفسی ناشی از عطسه و سرفه عمل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha